Czym są praktyki zarządzania ITIL 4?

Czym są praktyki zarządzania ITIL 4?

ITIL (Information Technology Infrastructure Library) to globalny standard najlepszych praktyk budowania i zarządzania organizacją IT. Chociaż bazuje na usługach IT, to z uwagi na swoją uniwersalność jest doskonałym źródłem wytycznych dla każdej firmy, która tworzy swoje wartości. Można je zastosować do zarządzania każdą usługą.

 

W lutym 2019 roku pojawiła się aktualizacja ITIL®4, która odpowiada na współczesne cele biznesowe powiązane z rewolucją cyfrową. Zawiera ona 34 praktyki zarządzania, które pomagają organizacjom w skuteczny sposób skoncentrować się na wytwarzaniu wartości i zwiększeniu efektywności działania bez niepotrzebnych kosztów i ryzyka. Wersja ta rozszerza praktyki zarządzania o kulturę, technologię i zarządzanie danymi (wcześniejsze wersje dotyczyły jedynie usług IT). Zmiany te świadczą o dążeniu do zróżnicowanego i dynamicznego sposobu działania.

 

Praktyki ITIL zostały włączone do ISO/IEC 20000, międzynarodowego standardu opisującego najlepsze praktyki w zakresie zarządzania usługami IT. Dzięki wdrożeniu i certyfikacji ISO/IEC 20000 organizacje mogą ocenić, jak skutecznie dostarczają zarządzane usługi, mierzą poziomy usług i oceniają ich wydajność.

 

ITIL4 wprowadza 3 kategorie praktyk:

 

  • Ogólne praktyki zarządzania - mają zastosowanie w całej organizacji w celu zapewnienia sukcesu firmy i świadczonych przez nią usług.
  • Praktyki zarządzania usługami – odnoszą się do określonych usług, które są opracowywane, wdrażane, dostarczane i obsługiwane.
  • Techniczne praktyki zarządzania - są adaptowane z domen zarządzania technologią do celów zarządzania usługami.

 

14 ogólnych praktyk zarządzania

 

1. Zarządzanie architekturą

Ta praktyka pomaga organizacjom zarządzać często złożonym sposobem, w jaki ich architektura organizacyjna odnosi się do różnych części firmy. Zapewnia zasady, standardy i narzędzia, pomagające zarządzać zmianami w ustrukturyzowany i zwinny sposób.

 

2. Ciągłe doskonalenie

Organizacje muszą być w stanie dostosować swoje procesy i usługi do zmieniających się potrzeb biznesowych. Mogą to osiągnąć dzięki ciągłemu doskonaleniu się w praktykach, komponentach usług, praktykach lub innych częściach zarządzania usługami.

 

3. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji

Praktyka odnosi się do sposobu, w jaki organizacja chroni swoje poufne informacje przed niewłaściwym wykorzystaniem. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji dotyczy sposobów zapobiegania naruszeniom poufności, integralności i dostępności danych. Poufność odnosi się do przeglądania informacji wyłącznie przez upoważnione strony, integralności i dokładności informacji oraz dostępności informacji w razie potrzeby.

 

4. Zarządzanie wiedzą

Ta praktyka pomaga organizacjom udoskonalić sposób, w jaki wykorzystują dane. Koncentruje się na wygodzie, efektywności i efektywności wykorzystania wiedzy i danych.

 

5. Pomiar i raportowanie

Praktyka zapewnia ramy do podejmowania decyzji i ulepszania systemów, opierając się na dowodach. Zaleca ocenę ryzyka i gromadzenie odpowiednich danych.

 

6. Zarządzanie zmianą organizacyjną

Ta praktyka pomaga organizacjom wdrażać zmiany zalecane w procesie ciągłego doskonalenia. Podkreśla ludzki aspekt zarządzania zmianą i trwałe korzyści, które można uzyskać, jeśli uwzględni się wyzwania i możliwości jednostek.

 

7. Zarządzanie portfelem

Praktyka ta zapewnia, że ​​organizacja ma odpowiednią kombinację programów, produktów i usług, aby osiągnąć swoje cele. Uwzględnia także ograniczenia finansowe i zasoby organizacji.

 

8. Zarządzanie projektami

Pomaga organizacjom nadzorować trwające projekty i zapewnić ich pomyślną realizację. Dotyczy sposobu, w jaki projekty są planowane, delegowane, monitorowane i utrzymywane. Odnosi się również do relacji między interesariuszami i ma na celu utrzymanie motywacji osób zaangażowanych w projekt.

 

9. Zarządzanie relacjami

Aby projekty odniosły sukces, organizacje muszą ustanowić i pielęgnować relacje między interesariuszami. Ta praktyka pomaga organizacjom w identyfikowaniu, analizowaniu, monitorowaniu i ciągłym ulepszaniu relacji.

 

10. Zarządzanie ryzykiem

Ta praktyka pomaga organizacjom zrozumieć i przeciwdziałać ryzyku. Problemy mogą się zmaterializować na niezliczone sposoby i ważne jest, aby zostały one jak najszybciej wykryte, aby zapobiec zakłóceniom, konsekwencjom finansowym i problemom ze zrównoważonym rozwojem.

 

11. Zarządzanie finansami serwisu

Ta praktyka wspiera strategie i plany organizacji, zapewniając efektywne wykorzystanie zasobów finansowych i inwestycji.

 

12. Zarządzanie strategią

Pomaga organizacjom określić konkretne cele i sposoby ich osiągnięcia. Zapewnia również alokację niezbędnych zasobów do realizacji tych celów i wyjaśnia priorytety organizacji.

 

13. Zarządzanie dostawcami

Organizacje muszą skutecznie zarządzać swoimi dostawcami, jeśli chcą zapewnić płynną produkcję i dostarczanie produktów i usług. Praktyka pomaga wspierać te relacje, koncentrując się na tworzeniu możliwości współpracy i identyfikowaniu sposobów wprowadzania ulepszeń.

 

14. Zarządzanie talentami pracowników

Ta praktyka pomaga organizacjom umieszczać utalentowanych i wykwalifikowanych ludzi na właściwych stanowiskach. Koncentruje się na planowaniu, rekrutacji, wdrażaniu i szkoleniu pracowników. Analizuje również sposób, w jaki organizacje oceniają wyniki pracowników i opracowują plany rozwoju.

 

17 praktyk zarządzania usługami

 

1. Zarządzanie dostępnością

Dzięki tej praktyce organizacje mogą zapewnić, że dostępność produktów i usług odpowiada potrzebom klientów. Potrzeby te powinny zostać uzgodnione na początku projektu.

 

2. Analiza biznesowa

Praktyka ta pomaga organizacjom analizować ich procesy biznesowe lub elementy w nich zawarte. Ma pomóc w rozwiązywaniu konkretnych problemów i usprawnianiu tworzenia wartości dla interesariuszy.

 

3. Zarządzanie pojemnością i wydajnością

Te działania z pewnością pomogą organizacjom zapewnić, że ich produkty i usługi spełniają oczekiwane poziomy wydajności i określić wszelkie zmiany, które mogą wpłynąć na ich wydajność.

 

4. Dostosowywanie możliwości

Ta praktyka gwarantuje, że organizacje maksymalizują pomyślne zmiany IT. Czynią to poprzez przeprowadzanie ocen ryzyka, zmiany uprawnień do wdrażania zmian i gwarantowanie, że zmiany są efektywnie zarządzane.

 

5. Zarządzanie incydentami

Celem tej praktyki jest złagodzenie negatywnego wpływu różnych incydentów, które zakłócają standardową pracę. Pomaga organizacjom zidentyfikować sposoby jak najszybszego przywrócenia normalnego działania usług.

 

6. Zarządzanie zasobami informatycznymi

Ta praktyka pomaga organizacjom zarządzać pełnym cyklem życia zasobów IT. Opiera się na maksymalizacji wartości, kontroli kosztów, zarządzaniu ryzykiem, podejmowaniu decyzji, zarządzaniu ponownym wykorzystaniem aktywów i wycofaniu z eksploatacji. Odnosi się również do wymogów regulacyjnych i umownych związanych z zasobami informatycznymi.

 

7. Monitoring i zarządzanie zdarzeniami

Dzięki tej praktyce organizacje mogą systematycznie obserwować usługi i komponenty usług oraz rejestrować i raportować wybrane zmiany. Działania te mogą zostać podjęte poprzez identyfikację priorytetów infrastruktury, usług, procesów biznesowych i zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz wprowadzenie reakcji na te zdarzenia.

 

8. Zarządzanie problemami

Ta praktyka pomaga organizacjom łagodzić wpływ i prawdopodobieństwo wystąpienia destrukcyjnych zdarzeń. Robi to, koncentrując się na identyfikacji potencjalnych przyczyn incydentów i sposobach radzenia sobie z nimi.

 

9. Zarządzanie wdrażaniem

Ta praktyka koncentruje się na sposobie wdrażania usług nowych i funkcji, które zmieniono.

 

10. Zarządzanie katalogiem usług

Ta praktyka gwarantuje, że organizacje mają jedno źródło spójnych informacji dla wszystkich swoich usług, a informacje są dostępne dla właściwych odbiorców zawsze, gdy jest to wymagane.

 

11. Zarządzanie konfiguracją usługi

Ta praktyka gwarantuje, że informacje o konfiguracji usług organizacji pozostają dostępne i dokładne. Odnosi się również do elementów konfiguracji obsługujących te usługi.

 

12. Zarządzanie ciągłością usług

Ta praktyka zapewnia ramy dla budowania odporności organizacyjnej. Pomaga organizacjom chronić usługi w przypadku zakłócającego incydentu i zapewnić, że ich dostępność i wydajność pozostaną na wystarczającym poziomie.

 

13. Projekt serwisu

Ta praktyka pomaga organizacjom projektować produkty i usługi, które nadają się do użytku i są zgodne z określonym celem. Zapewnia również pomyślne świadczenie usług przez organizację w jej obecnym ekosystemie. Koncentruje się na planowaniu produktów i usług, a także zarządzaniu ludźmi, partnerami, dostawcami, informacjami, sieciami komunikacyjnymi i technologią.

 

14. Punkt obsługi

Ta praktyka pomaga organizacjom uchwycić zapotrzebowanie na rozwiązanie incydentów i zgłoszenia serwisowe. Punkt obsługi powinien być także punktem kontaktowym dla usługodawcy i jego użytkowników.

 

15. Zarządzanie poziomem usług

Praktyka ta wyznacza cele biznesowe dla realizacji usług. Zapewnia odpowiednią ocenę świadczenia usług, umożliwiając organizacji identyfikację problemów i doskonalenie swoich praktyk.

 

16. Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi

Dzięki tej praktyce organizacje mogą wspierać uzgodnioną jakość usług, obsługując wszystkie predefiniowane, zainicjowane przez użytkownika zgłoszenia serwisowe w efektywny i przyjazny dla użytkownika sposób.

 

17. Walidacja i testowanie usługi

Ta praktyka zapewnia, że ​​nowe lub zmienione produkty i usługi spełniają określone wymagania. Organizacje powinny mierzyć wartość usług w oparciu o informacje od klientów, cele biznesowe i wymagania regulacyjne.

 

3 praktyki zarządzania technicznego

 

1. Zarządzanie wdrożeniami

Praktyki zarządzania wdrożeniami pomagają organizacjom przenosić nowy lub zmieniony sprzęt, oprogramowanie, dokumentację i procesy ze środowiska produkcyjnego do rzeczywistego, a także komponenty do innych środowisk w celu testowania lub przemieszczania.

 

2. Zarządzanie infrastrukturą i platformą

Ta praktyka pomaga organizacjom nadzorować ich infrastrukturę i platformy, umożliwiając im monitorowanie technologii wdrażanych wewnętrznie i przez dostawców usług.

 

3. Tworzenie i zarządzanie oprogramowaniem

Ta praktyka zapewnia, że ​​aplikacje spełniają potrzeby interesariuszy. Dotyczy funkcjonalności oprogramowania, niezawodności, konserwacji, zgodności i ich możliwości audytu.

 

Chcesz zapewnić skuteczne zarządzanie usługami w swojej firmie, ocenić wydajność i poziom usług? Przeczytaj o korzyściach z wdrożenia i certyfikacji ISO/IEC 20000.

 

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

W związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami, w tym przede wszystkim z  Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej jako RODO. Przetwarzając dane, Administrator zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność oraz dostęp do informacji o tym przetwarzaniu dla osób, których dane dotyczą.

1. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

2. Pozyskiwanie danych osobowych, cele przetwarzania.
W zależności od łączących nas z Państwem relacji, przetwarzamy dane osobowe w n/w celach i zakresach:

>> Potencjalni klienci, w tym osoby które wypełniły formularz kontaktowy na naszej stronie:
Dane  osobowe (najczęściej imię, nazwisko, adres mail, nr telefonu), przetwarzamy w celu odpowiedzi na Państwa zapytania i prośby, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – do czasu zgłoszenia przez Państwa sprzeciwu, w celach marketingowych na podstawie dodatkowych zgód (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – do czasu cofnięcia przez Państwa zgody. Na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu możemy przetwarzać Państwa dane także w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń, w celach statystycznych, a także dla ciągłego doskonalenia jakości świadczonych przez nas usług. Podanie przez Państwa danych osobowych w formularzu kontaktowym nie jest obowiązkiem prawnym, lecz jest konieczne w celu odpowiedzi na Państwa zapytania.

>> Potencjalni klienci, w tym osoby które wypełniły formularz zapytania ofertowego
Dane  osobowe (najczęściej osoba kontaktowa, nazwa firmy, adres i kod pocztowy, strona www, adres mail, nr telefonu), przetwarzamy w celu przygotowania i przesłania oferty, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – do czasu zgłoszenia przez Państwa sprzeciwu, w celach marketingowych na podstawie dodatkowych zgód (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – do czasu cofnięcia przez Państwa zgody. Na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu możemy przetwarzać Państwa dane także w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń, w celach statystycznych, a także dla ciągłego doskonalenia jakości świadczonych przez nas usług. Podanie przez Państwa danych osobowych w formularzu kontaktowym nie jest obowiązkiem prawnym, lecz jest konieczne w celu odpowiedzi na Państwa zapytania.

>> Odbiorcy newslettera
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingu produktów i usług Administratora, tj. przesyłania informacji o charakterze marketingowym (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – zgoda osoby, której dane dotyczą. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

>> Klienci - zawarcie i realizacja umowy w związku z prowadzoną przez nas działalnością
W przypadku gdy jesteś naszym klientem lub kontrahentem i zawierasz umowę, przetwarzamy niezbędne dla tego celu dane osobowe w celu zawarcia i realizacji tej umowy, czyli na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Jeżeli jesteś reprezentantem lub osobą kontaktową występującą w imieniu naszego klienta lub kontrahenta, Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu kontaktu służbowego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Kontaktem służbowym jest dla nas wszelka korespondencja (elektroniczna, papierowa), jak też kontakt telefoniczny dotyczący zawartej współpracy i realizowanej usługi, w szczególności: dokonywanie uzgodnień, umawianie spotkań służbowych, udzielenie odpowiedzi na pytania, kierowanie informacji z naszej strony. Naszym prawnie uzasadnionym interesem jest również kontakt z osobami kontaktowymi po stronie klienta dotyczący opinii na temat realizacji umowy, przy czym z inicjatywą takiego kontaktu może się do nas zwrócić zarówno klient, jak i my.

Takie dane osobowe przetwarzamy także w celach podatkowych i rachunkowych, gdy przepisy prawa obligują nas do ich przechowywania lub ujawniania odpowiednim podmiotom. Podstawą prawną przetwarzania przez nas danych osobowych w celach podatkowo – księgowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Takie dane przechowujemy przez czas niezbędny dla realizacji umowy, a następnie do czasu przedawnienia roszczeń, jakie mogą wynikać z takiej umowy, bądź przez czas wymagany przepisami prawa. Dane związane z zawartymi umowami przechowujemy przez taki okres czasu w celach dowodowych, zabezpieczenia roszczeń lub obrony przed nimi, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes o jakim mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

>> Prowadzenie korespondencji e-mailowej oraz tradycyjnej:
Przekazane przez Państwa dane (najczęściej imię, nazwisko, adres mailowy, adres korespondencyjny), w przypadku skierowania do nas korespondencji e-mailowej lub drogą tradycyjną, są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i załatwienia sprawy, której dotyczy ta korespondencja. W takim przypadku podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do udzielenia odpowiedzi na Państwa zapytanie. Dane będziemy przetwarzać w czasie wykonania umowy, a po upływie tego okresu przedawnienia roszczeń wynikających z łączącego nas stosunku prawnego.

>> O soby odwiedzające naszą stronę internetową:
Informujemy Państwa, że podczas korzystania z naszej strony internetowej, mogą być pobierane dodatkowe informacje wysyłane przez Państwa przeglądarkę internetową oraz zawarte w logach systemowych, w szczególności: adres IP przypisany do komputera użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego; od użytkowników naszej strony www, mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na Stronie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług. Dane  wykorzystywane będą wyłącznie w celach statystycznych (analiza ruchu na naszej stronie www) oraz w celach marketingowych (by lepiej dopasować treść Serwisu do preferencji użytkowników).

>> Uczestnicy organizowanych przez nas szkoleń i webinariów:
Zapisując się na nasze wydarzenia prowadzone w formie on-line (szkolenia, webinaria), Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach: zawarcie umowy (realizacja Twojego zamówienia udziału w wydarzeniu, w tym przyjęcie rejestracji, wysłanie zaproszenia na wydarzenie (podstawa: wykonanie umowy o przeprowadzenie wydarzenia lub żądanie uczestnika przed jej zawarciem – art. 6 ust. 1 lit. b RODO), realizacja obowiązku prawnego dotyczącego wystawiania i księgowania faktur (jeżeli podajesz dane osobowe do faktury) a także prowadzenie sprawozdawczości finansowej (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa oraz ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług) i ponadto: bieżący kontakt, rozpatrzenie ewentualnych reklamacji, zabezpieczenie roszczeń – te cele są naszymi prawnie uzasadnionymi interesami (podstawa: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku chęci otrzymywania newslettera dane będą przetwarzane za zgodą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Dane dla powyższych celów będą przetwarzane przez następujący okres: dane niezbędne dla realizacji umowy / rozpatrzenia reklamacji przetwarzane są przez czas niezbędny do jej realizacji, a następnie do czasu przedawnienia roszczeń, jakie mogą wynikać z tytułu zawarcia umowy; dane przetwarzane w celach kontaktowych przechowujemy przez czas niezbędny dla realizacji kontaktu / odpowiedzi na pytania, a następnie do końca roku kalendarzowego, następującego po roku, w którym nastąpiło rozwiązanie sprawy lub zakończenie kontaktu; dane niezbędne do realizacji wydarzenia płatnego przechowywane będą do maksymalnie 5 lat liczonych od zakończenia roku obrachunkowego, w którym wystawiono dokument księgowy; dane przetwarzane w przypadku wyrażenia zgody na newsletter – do czasu jej odwołania.

3. Odbiorcy danych osobowych
Administrator może przekazać Państwa dane osobowe wyłącznie w przypadku, jeśli jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania: podmiotom świadczącym dla nas usługi informatyczne, wspomagającym naszą działalność, firmom doradczym, audytorskim, a także prawniczym, podwykonawcom niektórych naszych funkcjonalności, firmom dostarczającym narzędzia komunikacji (np. hosting poczty e-mail), firmom dostarczającym narzędzia analityczne, przedsiębiorstwom pocztowym i kurierskim, bankom, ZUS, US, także innym, w ramach spoczywających na Administratorze obowiązków prawnych.

4. Okres przetwarzania
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Okres przetwarzania danych określony może także wynikać z przepisów, w przypadku, gdy stanowią one podstawę przetwarzania. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, wówczas dane przetwarzane są przez okres umożliwiający jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych. Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, dane przetwarzane są do jej wycofania. W przypadku, gdy podstawę przetwarzania stanowi niezbędność do zawarcia i wykonania umowy, dane będą przetwarzane do momentu jej rozwiązania. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

5. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA,
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia (chyba, że na Administratorze będzie spoczywał obowiązek ich dalszego przetwarzania), ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

>> Podstawy prawne żądania Użytkownika:
Dostęp do danych – art. 15 RODO.
Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
Sprzeciw – art. 21 RODO
Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.

W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie.

6. PLIKI „COOKIES”

Informacje ogólne o plikach cookies

Strona Administratora używa plików „cookies”. Instalacja plików „ cookies ” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „ cookies ” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej. W ramach strony stosowane są następujące rodzaje plików „cookies”:

Rodzaje plików cookies ze względu na czas przechowywania

>> Pliki cookies sesyjne – pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika wyłącznie do momentu wylogowania się, opuszczenia strony internetowej lub zamknięcia przeglądarki internetowej.

>> Pliki cookies stałe – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika.

Rodzaje plików cookies ze względu na cel

>> Niezbędne – umożliwiające prawidłowe działanie strony, bez których niektóre funkcjonalności mogą być niedostępne.

>> Funkcjonalne – pozwalające na zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień (np. języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony), personalizację interfejsu Użytkownika i poprawę wygody korzystania z serwisu.

>> Statystyczne – służące do zbierania danych o sposobie korzystania ze strony, tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania strony (bez identyfikacji konkretnego Użytkownika). Pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z serwisu, co umożliwia ulepszanie jego struktury i zawartości.

>> Wydajnościowe – umożliwiające zbieranie informacji o wydajności i szybkości działania strony, pozwalają na rozpoznawanie problemów technicznych oraz optymalizację działania serwisu.

>> Marketingowe – umożliwiające profilowanie i targetowanie reklam dopasowanych do zainteresowań Użytkowników, a także personalizację treści marketingowych wyświetlanych na stronie i w sieciach reklamowych.

Wykorzystywanie plików cookies przez Administratora

Własne pliki cookies
Administrator wykorzystuje własne pliki cookies, aby lepiej poznać sposób interakcji Użytkowników z treściami znajdującymi się na stronie. Pozwala to na:

> zapewnienie prawidłowego funkcjonowania strony,

> dostosowanie ustawień serwisu do preferencji Użytkownika,

> zbieranie anonimowych danych statystycznych (np. liczba odwiedzin i czas spędzony na stronie),

> realizację celów marketingowych, w tym personalizację treści reklamowych oraz targetowanie odbiorców (m.in. we współpracy z usługami Google Ads).

Zewnętrzne pliki cookies

>> Google Analytics
Na naszej stronie internetowej wdrożono usługę Google Analytics, udostępnianą przez Google Ireland Limited („Google”). Google Analytics wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, które umożliwiają analizę sposobu korzystania przez Użytkowników ze strony. Zbierane dane to m.in. informacje o czasie wizyty i rodzaju przeglądarki, z wyłączeniem prywatnych adresów IP czy dokładnej geolokalizacji. Szczegółowe informacje o tym, jak Google przetwarza dane, dostępne są pod adresem:
https://policies.google.com/terms?hl=en&gl=b

>> Google Ads
Na naszej stronie mogą być wykorzystywane kody śledzące (tzw. tagi) Google Ads w celu prowadzenia kampanii marketingowych (m.in. remarketingu), personalizacji reklam i targetowania Użytkowników. Pliki cookies mogą służyć do identyfikowania preferencji Użytkownika i wyświetlania reklam dostosowanych do jego zainteresowań.

>> Facebook Pixel
W serwisie może być zaimplementowany Facebook Pixel, narzędzie służące do analizy ruchu i optymalizowania kampanii reklamowych w serwisie Facebook. Facebook Pixel pozwala na wyświetlanie Użytkownikom spersonalizowanych reklam w serwisie Facebook, a także mierzenie skuteczności tych reklam.

>> LinkedIn
Na stronie mogą znajdować się wtyczki lub linki odsyłające do serwisu LinkedIn. Po kliknięciu w taką wtyczkę, dane Użytkownika (np. informacje o aktywności na stronie) mogą być przetwarzane przez właściciela LinkedIn w celach analitycznych lub marketingowych.

>> Callback24
W celu usprawnienia kontaktu z Użytkownikiem i usprawnienia obsługi zapytań wykorzystujemy narzędzie Callback24, które może zapisywać pliki cookies. Służą one do analizowania aktywności Użytkowników oraz optymalizacji komunikacji.

Sieci reklamowe (w szczególności sieć Google) mogą również wykorzystywać pliki cookies do zbierania ogólnych, anonimowych danych statystycznych, a przede wszystkim do personalizacji i targetowania reklam, w tym do określania, czy dany Użytkownik wyświetlał już określoną reklamę.

Zarządzanie plikami cookies

Użytkownik może w każdej chwili zadecydować o zakresie dostępu plików cookies do swojego urządzenia. Zmian w tym zakresie można dokonać poprzez konfigurację ustawień w przeglądarce internetowej. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowania plików cookies.

Instrukcje dotyczące zarządzania plikami cookies w najpopularniejszych przeglądarkach:

 

Dodatkowe informacje

Więcej informacji na temat plików cookies można znaleźć na stronach:

> w języku polskim: http://wszystkoociasteczkach.pl

> w języku angielskim: https://www.aboutcookies.org

Podczas korzystania z naszej strony mogą znajdować się odnośniki do zewnętrznych serwisów, takich jak Facebook czy LinkedIn. Po kliknięciu w link i aktywowaniu wtyczki społecznościowej, dane Użytkownika mogą być przetwarzane bezpośrednio przez właściciela danego portalu (np. Facebooka, LinkedIn).

>> Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania danych przez Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation

>> Szczegółowe informacje o sposobie przetwarzania danych przez LinkedIn: https://pl.linkedin.com/legal/user-agreement

Jeżeli Użytkownik nie chce, aby jego dane dotyczące aktywności na naszej stronie były zbierane i przetwarzane przez wyżej wymienione portale, powinien wylogować się z kont (profili) w tych portalach przed kliknięciem w dany link.

Informacje dodatkowe

Na stronie internetowej Administratora znajdują się odnośniki (linki) do serwisu społecznościowego Facebook i Linkedin – zewnętrznych portali społecznościowych.. Jeśli podczas wizyty na naszej stronie internetowej użytkownik kliknie w wybrany link, poprzez aktywację tzw. wtyczki społecznościowej (plug-in) portalu społecznościowego dochodzi do przekazania przez Użytkownika jego danych oraz ich przetwarzania przez portal społecznościowy. Cel oraz zakres przetwarzania danych osobowych przez portal społecznościowy oraz związane z tym prawa i obowiązki Administratora takiego portalu służące ochronie prywatności Użytkowników dostępne są w zakładce dotyczącej ochrony danych osobowych tego portalu. Za przetwarzanie danych, które następuje po kliknięciu na dany link odpowiedzialny jest właściciel portalu społecznościowego.

Szczegółowa informacja o tym, jak Google wykorzystuje dane Użytkowników dostępna jest na stronie:
https://policies.google.com/terms?hl=en&gl=b

Szczegółowa informacja o tym, jak Facebook wykorzystuje dane Użytkowników dostępna jest na stronie:
https://www.facebook.com/privacy/explanation.

Szczegółowa informacja o tym, jak Linkedin wykorzystuje dane Użytkowników dostępna jest na stronie:
https://pl.linkedin.com/legal/user-agreement.

Jeżeli Użytkownik nie chce by jego dane o aktywności na stronie internetowej należącej do Isoqar sp. z o.o. były gromadzone przez wyżej wskazane portale powinien wylogować się z konta (profilu) na danym portalu przed kliknięciem w określony link.

7. PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: EOG) – jednostce certyfikującej Alcumus ISOQAR Ltd., której siedziba mieści się w Wielkiej Brytani .

8. ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE DANYCH
Administrator nie dokonuje automatycznego przetwarzania – profilowania w rozumieniu RODO polegającego na wykorzystaniu danych osobowych podanych przez Użytkownika do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy jej sytuacji ekonomicznej, osobistych preferencji, wiarygodności oraz zachowania Użytkownika

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu  modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
 

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.