Co zyskujesz
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie ról i odpowiedzialności poszczególnych zespołów zarządzania kryzysowego, w tym niezbędnej wiedzy w zakresie opracowania praktycznych zasad (procedur) wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji kryzysowej oraz zasad współpracy ze służbami pracującymi w trybie ciągłym tj. centrum zarządzania kryzysowego, straż, policja. Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne rozwiązania i dobre praktyki w zakresie opracowania i wdrożenia odpowiednich struktur zarządzania kryzysowego w organizacji wraz z przypisaniem odpowiednich zadań na poszczególnych szczeblach struktury organizacyjnej w oparciu o dobry praktyki i międzynarodowe standardy.
Odbiorcy szkolenia
- Osoby zainteresowane wprowadzeniem zarządzania kryzysowego w swojej organizacji – właściciele infrastruktury krytycznej
- Audytorzy Wewnętrzni
- Wszystkie osoby zainteresowane tematyką zarządzania kryzysowego
Zakres tematyczny
- Rola i znaczenie systemu zarządzania ciągłością działania na poziomie administracji publicznej i organizacji biznesowych
- Przedstawienie wymagań prawnych w zakresie utrzymania ciągłości działania i zarządzania kryzysowego
- Przedstawienie i analiza założeń zarządzania ciągłością działania zgodnie z wymaganiami normy ISO 22301/BS 25999
- Opracowanie i budowa struktur zarządzania kryzysowego w organizacjach wraz z określeniem zadań
- Budowa planów komunikacji kryzysowej
- Funkcje sztabu kryzysowego wraz z przypisaniem zadań i odpowiedzialności
- Zasady tworzenia polityki medialnej
- Zasady opracowania procedur postępowania dla sztabu kryzysowego w ramach planów ciągłości działania zgodnie ze standardem ISO 22301/BS 25999
- Analiza ryzyka i zagrożeń oraz zasady budowania strategii ciągłości działania ukierunkowane na komunikację zewnętrzną (Klienci, Udziałowcy, Nadzorcy Rynku).