Co zyskujesz
Gruntowną wiedzę z zakresu zarządzania ciągłością działania (BCM), od poznania procesów krytycznych organizacji po opracowanie dokumentacji Planów Ciągłości Działania i opracowanie zasad testowania procedur zgodnie z wymaganiami standardów i dobrych praktyk. Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatów.
Odbiorcy szkolenia
Osoby zainteresowane wprowadzeniem zarządzania ciągłością działania w swojej organizacji – właściciele procesów, osoby odpowiedzialne za obszar IT, ryzyka i bezpieczeństwa informacji
- Audytorzy Wewnętrzni
- Wszystkie osoby zainteresowane tematyką zarządzania ciągłością działania
Zakres tematyczny
- Zarys zarządzania ciągłością działania
- Przepisy, standardy, normy i źródła dobrych praktyk
- Istota ciągłości działania
- Zarządzanie ciągłością działania w teorii
- Ryzyko w kontekście ciągłości działania
- Klasyczny cykl zarządzania ciągłością działania
- Analiza Wpływu na Biznes – ćwiczenie
- Strategia zarządzania ciągłością działania – ćwiczenie
- Plan ciągłości działania – ćwiczenie
- Komunikacja kryzysowa
- Testy - ćwiczenie
- Model dojrzałości w obszarze zarządzania ciągłością działania
- Ciągłość działania w kontekście powierzonych procesów (outsourcing)
- Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania ciągłością działania
- Współpraca z lokalnymi jednostkami zarządzania kryzysowego