Wymagania normy ISO 9001 w zakresie infrastruktury

Wymagania normy ISO 9001 w zakresie infrastruktury

Punkt 7.1.3. normy ISO 9001 odnosi się do infrastruktury. Punkt ten wymaga, aby organizacja zapewniła odpowiednią infrastrukturę potrzebną do realizacji swoich procesów, a także określiła i zapewniła odpowiednią konserwację, kalibrację i utrzymanie w dobrym stanie technicznym tych środków.

 

Infrastruktura to zbiór podstawowych obiektów, urządzeń i sprzętów niezbędnych do realizacji produktów lub świadczenia usług. Infrastruktura powinna zapewnić odpowiednie warunki i akcesoria umożliwiające wykonywanie zadań biznesowych oraz pomagać w osiąganiu wymaganej jakości produktów i usług. Ma bezpośredni wpływ na jakość produktów lub usług i silnie z nimi współgra.

 

Podstawowym celem organizacji jest zapewnienie dostępności i trwałości infrastruktury. Infrastruktura obejmuje zabudowania (w tym media z nimi związane), wyposażenie (w tym sprzęt i oprogramowanie), technologie informacyjne, technologie służące do komunikacji oraz zasoby transportowe, które są niezbędne od etapu projektowania poprzez dostawę i działania po dostawie.

 

Organizacja powinna zidentyfikować, zapewnić i stale utrzymywać elementy infrastruktury, aby zapewnić:

  • Skuteczne działanie systemu zarządzania jakością
  • Realizację produktów lub usług
  • Spełnianie wymagań klientów
  • Zwiększenie zadowolenia klientów

 

Wymagania dotyczące infrastruktury obejmują trzy aspekty: określenie, zapewnienie i utrzymanie.

 

Infrastruktura obejmuje wszystkie odpowiednie obiekty związane z realizacją produktów, takie jak budynki, przestrzenie robocze, sprzęt, maszyny i narzędzia niezbędne do realizacji procesów.

 

Zapewnienie infrastruktury obejmuje zasoby i niezbędne usługi potrzebne do wsparcia i obsługi systemów transportowych, konserwacyjnych, komunikacyjnych i informacyjnych.

 

Utrzymywanie infrastruktury jest niezbędne dla zapewnienia powtarzalności procesów oraz spełnienia wymagań dotyczących produktów lub usług. Nawet sprzęt, którego awaria może nie wpłynąć bezpośrednio na produkt, może wpłynąć na zdolność organizacji do dostarczenia produktu zgodnie z harmonogramem i wymaganiami klienta, dlatego należy go kontrolować i konserwować.

 

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności