W jaki sposób promować sukces, jakim jest zdobycie certyfikatu ISO

W jaki sposób promować sukces, którym jest zdobycie certyfikatu ISO?

Jedną z korzyści wynikających z uzyskania certyfikatu to sposób na wyróżnienie Twojej firmy na tle konkurencji.

 

W ISOQAR rozumiemy, że zdobycie i utrzymanie certyfikatu pochłania ogromną ilość czasu i wysiłku. Chcieliśmy, więc zaoszczędzić ten czas i pomóc w działaniach promocyjnych. Z tego powodu przygotowaliśmy przydatny przewodnik, który pomoże Ci napisać informację prasową, dzięki której będziesz mógł podzielić się ze swoimi klientami i współpracownikami swoim osiągnięciem - zdobyciem certyfikatu ISO 9001.

 

Dlaczego miałbyś napisać informację prasową?

Poświęcenie czasu na jej przygotowanie może przynieść wiele korzyści.

 

Po pierwsze, jest to doskonały sposób komunikacji z klientami. Regularne przekazywanie istotnych i interesujących wiadomości, które mogą mieć związek i wpływ na ich działalność poprzez dodatkową wartość dla ich przedsiębiorstwa, odgrywa kluczową rolę w budowaniu udanego partnerstwa.

 

Komunikat prasowy może stanowić formę marketingu, która jest niskokosztowa lub nawet bezpłatna, nie obciążając nadmiernie Twojego budżetu ani zasobów. Umieszczenie komunikatu prasowego na swojej stronie internetowej to świetny sposób, aby poinformować obecnych i potencjalnych klientów, że poważnie podchodzisz do swojego systemu zarządzania i jakości. Jest to także okazja do zwiększenia ruchu na Twojej witrynie internetowej podczas promowania wiadomości za pośrednictwem kanałów zewnętrznych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter.

 

Jeśli posiadasz interesujący artykuł związany z historią Twojej firmy i jej drogą do uzyskania certyfikacji, który jest warty opublikowania, to media branżowe mogą być zainteresowane jego publikacją. Może to okazać się skutecznym sposobem promocji Twojej ciężkiej pracy i osiągnięć.

 

Co należy uwzględnić w komunikacie prasowym?

 

Napisanie udanej informacji prasowej wymaga uwzględnienia 6 podstawowych elementów. Aby zapewnić czytelnikowi odpowiednią ilość istotnych informacji, warto rozważyć odpowiedzi na następujące pytania:

 

  • Co się dokładnie wydarzyło? Jakie osiągnięcia uzyskano? Co oznacza to dla Twojej firmy? (Na przykład, co to jest ISO 9001?)
  • Jakie są najważniejsze zaangażowane strony – Twoja firma, jednostka certyfikująca, kluczowe kierownictwo? Kim są Twoi interesariusze?
  • Dlaczego posiadanie systemu zarządzania jakością jest istotne? Jakie korzyści przynosi to Twojej firmie? Co skłoniło Cię do podjęcia tego kroku?
  • Jakie lokalizacje objęła certyfikacja? Czy obejmuje ona wszystkie oddziały Twojej firmy?
  • Kiedy dokładnie uzyskano certyfikat?
  • Czy w ostatnim okresie napotkano jakieś wyzwania lub trudności?

 

Korzystanie z powyższych wskazówek zapewni solidne podstawy dla Twojego artykułu. Jest jednak jeszcze kilka rzeczy, które warto wziąć pod uwagę przy jego pisaniu.

 

Twoja informacja prasowa potrzebuje także chwytliwego tytułu, który przyciągnie, zanim jeszcze czytelnicy zobaczą główną treść. Zrób to w odważny i wyrazisty sposób.

 

Jeśli ludzie przeglądają Twoją witrynę, kanały informacyjne w mediach społecznościowych lub nagłówki czasopism branżowych, tytuł jest tym, co początkowo przyciągnie ich uwagę. Jest mało prawdopodobne, że będą czytać dalej, jeśli tytuł będzie mało interesujący.

 

Skuteczna informacja prasowa powinna być zwięzła, umożliwiając czytelnikowi natychmiastowe zrozumienie istoty historii. Dodatkowo, warto pamiętać, że obraz potrafi przekazać więcej niż tysiąc słów, dlatego warto dołączyć ilustracje. To pozwoli ożywić komunikat i sprawi, że będzie on łatwiejszy do zrozumienia.

 

Oprócz tego, możesz zacytować właściciela firmy lub osobę zarządzającą, aby dodać głosu autorytetu i osobistego zaangażowania do Twojej informacji prasowej. Cytaty od kluczowych postaci w firmie mogą dostarczyć dodatkowego kontekstu, wyjaśnienia lub perspektywy, co może zwiększyć atrakcyjność i wiarygodność Twojego komunikatu. Cytaty te pozwalają czytelnikom lepiej zrozumieć motywacje i cele firmy oraz przekazują jej misję w bardziej ludzki i osobisty sposób.

 

Stosuj język zrozumiały dla ogółu, unikaj zbędnego żargonu branżowego. Przekazywanie informacji w prosty i klarowny sposób pomaga czytelnikom szybciej zrozumieć treść, co z kolei sprzyja utrzymaniu ich zaangażowania na dłużej.

 

To jest oczywiste, ale nie zapomnij o udostępnieniu swoich informacji w mediach społecznościowych. Poproś swoich współpracowników, dostawców i partnerów, aby również udostępnili Twoją informację prasową, co zwiększy jej zasięg i dotrze do większej liczby osób. Dzięki temu maksymalizujesz szansę na to, że więcej ludzi zobaczy Twoją wiadomość i nawiąże kontakt z Tobą jako marką.

 

Na zakończenie warto dodać podsumowanie na końcu komunikatu. Skup się na głównym powodzie jego napisania i spróbuj stworzyć stwierdzenie, które zostanie zapamiętane.

 

Warto podkreślić, że uzyskanie certyfikatu przynosi korzyści nie tylko Twojej firmie, ale również Twoim partnerom i Tobie osobiście.

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności