Jak normy ISO mogą pomóc w rozwoju biznesu e-commerce | ISOQAR

W jaki sposób normy ISO mogą pomóc w rozwoju biznesu e-commerce?

Podstawowym celem każdej firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów. Klienci, którym zależy na jakości i skuteczności zakupów, są skłonni do wydawania większej sumy pieniędzy w tym celu.

 

Docieranie do klientów lub producentów i pomaganie im w podejmowaniu decyzji zakupowych może poprowadzić Cię do nowego kierunku rozwoju. Normy ISO są odpowiednie dla Twojej firmy, ponieważ pomagają dotrzeć do nowych klientów i tworzyć wartość firmy na globalnym rynku.

 

Celem standaryzacji jest zapewnienie spójności i bezpieczeństwa produktów, promocja globalnej kompatybilności oraz usprawnienie produkcji w różnych branżach.

 

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego klienci zmienili sposób tradycyjnych zakupów. Są bardziej skłonni do zakupów online. Właściciele firm również przechodzą na nowy cyfrowy tryb zakupów, sprzedając produkty za pośrednictwem gigantów e-commerce, takich jak Amazon. Tak więc, jeśli jesteś kimś, kto prowadzi biznes e-commerce i jest pasjonatem przeniesienia go na wyższy poziom, rozważ uzyskanie certyfikatu.

 

Aby rozpocząć biznes online, będziesz musiał przyjrzeć się certyfikatom i rejestracjom, niektóre są obowiązkowe, jak licencje biznesowe itp., a inne, takie jak ISO, są obowiązkowe tylko w niektórych branżach, tych w których klienci tego wymagają - ale ma to własne zestawy korzyści. Twoja firma może otrzymać certyfikat rejestracji zgodnie z normą ISO, na przykład ISO 9001.

 

W tym artykule zobaczymy, dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni myśleć o uzyskaniu certyfikatu ISO i jaką wartość doda to biznesowi.

 

Co to są normy ISO?

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna jest międzynarodową niezależną organizacją pozarządową, która posiada zestaw wytycznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa, jakości i wydajności. Kiedy Twoja firma konkuruje na globalnym rynku, konieczne jest utrzymanie kontroli i równowagi. W przeciwnym razie utrzymanie spójności i jakości na rynku światowym może być dość trudne.

 

Aby uniknąć takich sytuacji, Normy Międzynarodowe pomagają utrzymać Twoją Organizację na wysokim poziomie. Organizacja, o której mówi się, że jest „certyfikowana przez ISO”, oznacza, że ​​spełniła wszystkie wymagania tej normy, przeprowadziła spójne audyty stron trzecich i wykazała zgodność z normą. Możesz to sprawdzić, odwiedzając IAFCertSearch.org lub rozmawiając bezpośrednio z jednostką certyfikującą, która wydaje certyfikat.

 

W języku greckim ISO to Isos, co oznacza równy. Głównym celem certyfikacji ISO jest pomoc organizacjom w osiągnięciu równości i zapewnianiu wysokiej klasy usług i standardów. Posiadanie certyfikatu ISO to dla wielu potencjalnych klientów oznaka  spełnionych wymogów bezpieczeństwa, jakości, spójności produktów i sposobu prowadzenia działalności.

 

Maksymą norm ISO jest zapewnienie spójności.

 

Każda firma ma swój własny zestaw wyzwań i zagrożeń, dlatego wdrożenie normy ISO może pomóc w ich złagodzeniu i zwiększeniu wydajności.

 

W jaki sposób certyfikaty ISO mogą pomóc sprzedawcom w rozwoju handlu elektronicznego?

 

Normy międzynarodowe tworzą wśród konsumentów poczucie pewności i niezawodności. Certyfikacja ISO może być pomocna dla sprzedawców w handlu elektronicznym, aby zdobyć międzynarodowe uznanie na rynku globalnym. Firmy posiadające certyfikat ISO pokazują reszcie świata, że działają zgodnie z międzynarodowymi standardami na rynku globalnym.

 

Dodatkowo jest to gwarancja dla Klienta to, że organizacja oferuje doskonałe usługi.

 

Certyfikat ISO 9001 potwierdza klientom, że organizacja dąży do zapewnienia jakości, spójności i autentyczności. 

 

Korzyści dla sprzedawców e-commerce jest wiele, niektóre z nich są wymienione poniżej:

 

1. Zadowolenie klienta

Zaufanie klientów rośnie, gdy standaryzacja zapewnia stałą jakość produktów. Standaryzacja umożliwia klientom proaktywne badanie firm i wybieranie wysokiej jakości produktów i usług. Ilustruje zdolność organizacji do ciągłego dostarczania wysokiej jakości usług i produktów, za pomocą skutecznego systemu biznesowego, który umożliwia kontrole i równoważenie całego procesu w celu uniknięcia ryzyka i zwiększenia satysfakcji klienta.

 

Zadowolenie klienta jest istotnym elementem ISO 9001. Norma ta nie tylko koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży i jakości, ale koncentruje się na opiniach klientów, dzięki czemu Twoja organizacja nieustannie dąży do zrozumienia potrzeb Klientów.

 

Stopniowo organizacja będzie zwiększać zadowolenie klientów i zmniejszać liczbę ewentualnych skarg. Z biegiem czasu popełnianych jest mniej błędów i poprawia się spójność. Dlatego certyfikacja ISO może zwiększyć satysfakcję klientów i pozwoli Twojej firmie rozwijać się.

 

2. Marka i reputacja

Za każdym razem, gdy jakakolwiek firma otrzyma certyfikat ISO, staje się bardziej znana na rynku. Wraz z zapewnieniem jakości, autentyczności i spójności usług lub produktów rośnie marka i widoczność na rynku.

 

Marka i reputacja odgrywają ważną rolę, aby być rozpoznawalnym na rynku. Dzięki certyfikacji ISO każda mała lub średnia firma może zwiększyć swoją widoczność na rynku.

 

3. Biznes międzynarodowy

Normy zapewniają Twojej firmie dostęp do nowych rynków. Stajesz się bardziej konkurencyjny.

 

Standaryzacja umożliwia lokalnym właścicielom biznesu e-commerce wejście na rynki globalne. Wchodząc na rynek międzynarodowy, masz mniejsze szanse, ponieważ Klienci nie znają jeszcze Twojej marki. Możliwość pochwalenia się międzynarodowym certyfikatem jakości, takim jak ISO 9001, może dać potencjalnym klientom zaufanie do Twojej firmy. Wszyscy mieliśmy jedno lub wiele doświadczeń związanych z zamawianiem czegoś przez Internet, a otrzymany produkt nie był zgodny z oczekiwaniami. To może zrujnować reputację Twojej firmy w oczach tego konsumenta i potencjalnych konsumentów, gdy ten opowie swoją historię innym. Wraz ze wzrostem liczby postów w mediach społecznościowych, jedna zła recenzja może być szkodliwa dla Twojej organizacji.

 

Dzięki stałemu podnoszeniu jakości i zadowolenia klientów zwiększa się reputacja Twojej firmy, a co a tym idzie zyski. To może być ogromnym krokiem, ponieważ wejście na rynek międzynarodowy stworzy lepszy wizerunek Twojej firmy na poziomie globalnym, wśród dużych firm. Będziesz mógł konkurować na globalnym rynku, który wyniesie Twój biznes na nowy poziom.

 

4. Zapewnia bezpieczeństwo w Internecie

Tak jak certyfikat rejestracji SSL na Twojej stronie internetowej stanowi dowód na to, że biznes e-commerce skłania się ku bezpieczeństwu online swoich klientów, tak certyfikat ISO świadczy o Twoim zaangażowaniu. Ważne jest aby ubiegać się o akredytowany certyfikat, ponieważ nieakredytowana certyfikacja jest nieważna.

 

Organizacje, którym zależy na ochronie swoich danych w bezpiecznym Internecie, mogą również wprowadzić takie certyfikaty jak ISO 27001, w celu zachowania integralności i poufności informacji swoich klientów. ISO 27001 to międzynarodowa norma, która definiuje wymagania dla systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji i stara się zapewnić, że środki kontroli bezpieczeństwa są uruchamiane w wystarczający sposób w certyfikowanych organizacjach.

 

Gigant handlu elektronicznego Snapdeal uzyskał certyfikat ISO 27001:2013, co czyni go jedną z niweielu firm handlu elektronicznego, mogących pochwalić się certyfikatem bezpieczeństwa informacji. Certyfikacja systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, umożliwia organizacjom uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku, zapobieganie cyber- zagrożeniom klientów oraz spełnianie wymagań łańcucha dostaw.

 

5. Wzrost przychodów

Gdy Twoja firma e-commerce uzyska certyfikat jakości ISO, może wykorzystać go do reklamy. W konsekwencji certyfikaty ISO zwiększają Twoją sprzedaż i przychody. 

 

Trzy na pięć firm, które przyjęły ISO, zwiększyło swoje przychody.

 

Klienci lubią robić zakupy w wiarygodnym miejscu. Organizacje posiadające certyfikat ISO podjęły kroki w celu zrozumienia i przygotowania się na ryzyko oraz podjęły pracę nad spójnością w zakresie jakości, autentyczności i integralności na wszystkich poziomach organizacji. Dzięki temu organizacja może działać sprawnie i skupić się na tym, w czym jest dobra. To uniwersalne podejście do procesów w Twojej organizacji pomoże klientom poczuć, że każdy etap ich zakupowej podróży przebiega bezproblemowo, a dzięki temu więcej konsumentów będzie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym.

 

Uwaga: Wiele firm wymaga od dostawców i producentów posiadania certyfikatu. Masz również szansę na wejście na rynki zagraniczne, co jest dodatkową szansą.

 

Przemieszczanie towarów, logistyka, łańcuch dostaw sprawia, że ​​handel jest łatwy i bezpieczny, gdy organizacja ma ujednolicone i spójne podejście oparte na procesach, zakorzenione w uznanej międzynarodowej normie, takiej jak ISO.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat certyfikacji ISO? Odwiedź naszą stronę lub skontaktuj sie z nami za pośrednictwem formularza kontkatkowego znajdującego się poniżej. 

 

Źródło: https://isoupdate.com

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności