Studium przypadku na podstawie rozmowy z menadżerem jakości w małej firmie.
Gottfred Petersen A / S to duńska firma, która jest dostawcą materiałów z zakresu budownictwa, ochrony, tworzyw sztucznych i materiałów sanitarnych. Firma została założona w 1960 roku, a większość z jej 40 pracowników znajduje się w Funen w Danii. Artykuł ten opiera się na rozmowie z Peterem Nørgreenem, który jest kierownikiem ds. Jakości w firmie.
ISO 9001 na co dzień
Peter Nørgreen postrzega ciągłe zmiany w przepisach i regulacjach, jako jedno z wyzwań stojących przed branżą budowlaną. Dotyczy to wszystkiego, od produkcji po pakowanie. Jak więc firma sobie z tym poradzi?
Norma ISO 9001: 2015 jest wykorzystywana, jako ogólna wytyczna dotycząca tego, jak procesy i działania są wykonywane w firmie. ISO 9001:2015 opisuje procesy, procedury i instrukcje, z których każdy może korzystać. Informacje o tym, jak zastosować je w codziennej pracy, pochodzą z osobistych doświadczeń.
Zapytano Petera Nørgreena, czy w swojej roli menedżera jakości kiedykolwiek zmagał się z uzyskaniem dobrych intencji, aby zarządzanie jakością nie było tylko certyfikatem na ścianie. Na to odpowiedział:
"Cóż, tak, w pewnym stopniu, ale jako Quality Manager, wkładam wielki wysiłek w wprowadzanie nowych pracowników do naszego systemu. Mamy wytyczne, jak to zrobić, ale także cele operacyjne, polityki jakości i tak dalej. Odbywają się kwartalne spotkania w celu przekazania nowych celów i zmian. Mamy również grupę pracowników, którzy zajmują się skargami".
W jaki sposób zarządzanie jakością odbywa się w praktyce?
„Wszyscy pracownicy korzystają z analizy biznesowej firmy Targit, jako narzędzia codziennego użytku. W ten sposób mają dostęp do praktycznie wszystkich danych w czasie rzeczywistym. Ponadto umożliwia przesyłanie informacji za pośrednictwem poczty e-mail, tabletów i iPhone'ów, dzięki czemu odpowiednie dane są przesyłane do odpowiedniego pracownika.”
Jak udostępniasz procesy i dokumenty?
Peter wyjaśnia, w jaki sposób wszyscy są informowani o zmianie, otrzymując e-mail z powiadomieniem i krótkim wyjaśnieniem zmian. Informacje te są również dostępne w indeksie systemu zarządzania firmą, aby każdy mógł je zobaczyć. W ten sposób każdy może zobaczyć zmiany w intranecie lub w katalogu współdzielonym.
"Każda procedura, dokument i instrukcja mają właściciela, który musi dostarczyć informacji w swojej dziedzinie. Podczas audytu są to typowe procedury i procesy, które będą kontrolowane - czy są stosowane we właściwy sposób? czy wciąż tworzą jakąś formę wartości? itp. "- Peter Nørgreen
W Gottfred Petersen A / S wszystkie procesy, procedury, instrukcje, zasady, reguły i standardy są aktualizowane, co najmniej raz w roku, aby zapewnić, że są w stanie reagować proaktywnie, gdy, jak ujął to Peter, "uderzają w nas wiatry zmian". Utrzymanie jest wykonywane przez samego Petera w dokumencie Word.
Gottfred Petersen A / S zdecydował się zachować elektroniczny podręcznik jakości, który jest dostępny dla wszystkich pracowników. Podręcznik zawiera linki do wszystkich procesów i dokumentów na wspólnym dysku. W ten sposób wszelkie zmiany wystarczy nanieść tylko na jednym dokumencie.
"Zaufanie jest dobre, ale kontrola jest konieczna."
Zdjęcia i schematy przepływu mówią więcej niż tysiąc słów.
Instrukcje powinny być bardzo precyzyjne i krótkie, inaczej nie będą czytane tak jak powinny.
Korzystaj z opowiadania historii, to sprawia, że przejście jest o wiele łatwiejsze, gdy wszyscy rozumieją, w jaki sposób system zarządzania jakością może być częścią codziennej i przyjemnej pracy oraz tworzyć bardziej profesjonalny wynik wewnętrzny i zewnętrzny.
Jeśli interesuje Cię temat wdrożenia i certyfikacji ISO zadzwoń pod numer 22 6497664 lub skontaktuj się z nami poprzez email: isoqar@isoqar.pl.
Żródło: www.gluu.biz