Studium przypadku na podstawie rozmowy z menadżerem jakości w małej firmie.

 

Gottfred Petersen A / S to duńska firma, która jest dostawcą materiałów z zakresu budownictwa, ochrony, tworzyw sztucznych i materiałów sanitarnych. Firma została założona w 1960 roku, a większość z jej 40 pracowników znajduje się w Funen w Danii. Artykuł ten opiera się na rozmowie z Peterem Nørgreenem, który jest kierownikiem ds. Jakości w firmie.

 

ISO 9001 na co dzień

Peter Nørgreen postrzega ciągłe zmiany w przepisach i regulacjach, jako jedno z wyzwań stojących przed branżą budowlaną. Dotyczy to wszystkiego, od produkcji po pakowanie. Jak więc firma sobie z tym poradzi?

Norma ISO 9001: 2015 jest wykorzystywana, jako ogólna wytyczna dotycząca tego, jak procesy i działania są wykonywane w firmie. ISO 9001:2015 opisuje procesy, procedury i instrukcje, z których każdy może korzystać. Informacje o tym, jak zastosować je w codziennej pracy, pochodzą z osobistych doświadczeń.

 

Zapytano Petera Nørgreena, czy w swojej roli menedżera jakości kiedykolwiek zmagał się z uzyskaniem dobrych intencji, aby zarządzanie jakością nie było tylko certyfikatem na ścianie. Na to odpowiedział:

"Cóż, tak, w pewnym stopniu, ale jako Quality Manager, wkładam wielki wysiłek w wprowadzanie nowych pracowników do naszego systemu. Mamy wytyczne, jak to zrobić, ale także cele operacyjne, polityki jakości i tak dalej. Odbywają się kwartalne spotkania w celu przekazania nowych celów i zmian. Mamy również grupę pracowników, którzy zajmują się skargami".

 

W jaki sposób zarządzanie jakością odbywa się w praktyce?

„Wszyscy pracownicy korzystają z analizy biznesowej firmy Targit, jako narzędzia codziennego użytku. W ten sposób mają dostęp do praktycznie wszystkich danych w czasie rzeczywistym. Ponadto umożliwia przesyłanie informacji za pośrednictwem poczty e-mail, tabletów i iPhone'ów, dzięki czemu odpowiednie dane są przesyłane do odpowiedniego pracownika.”

 

Jak udostępniasz procesy i dokumenty?

Peter wyjaśnia, w jaki sposób wszyscy są informowani o zmianie, otrzymując e-mail z powiadomieniem i krótkim wyjaśnieniem zmian. Informacje te są również dostępne w indeksie systemu zarządzania firmą, aby każdy mógł je zobaczyć. W ten sposób każdy może zobaczyć zmiany w intranecie lub w katalogu współdzielonym.

"Każda procedura, dokument i instrukcja mają właściciela, który musi dostarczyć informacji w swojej dziedzinie. Podczas audytu są to typowe procedury i procesy, które będą kontrolowane - czy są stosowane we właściwy sposób? czy wciąż tworzą jakąś formę wartości? itp. "- Peter Nørgreen

 

W Gottfred Petersen A / S wszystkie procesy, procedury, instrukcje, zasady, reguły i standardy są aktualizowane, co najmniej raz w roku, aby zapewnić, że są w stanie reagować proaktywnie, gdy, jak ujął to Peter, "uderzają w nas wiatry zmian". Utrzymanie jest wykonywane przez samego Petera w dokumencie Word.

 

Gottfred Petersen A / S zdecydował się zachować elektroniczny podręcznik jakości, który jest dostępny dla wszystkich pracowników. Podręcznik zawiera linki do wszystkich procesów i dokumentów na wspólnym dysku. W ten sposób wszelkie zmiany wystarczy nanieść tylko na jednym dokumencie.

 

"Zaufanie jest dobre, ale kontrola jest konieczna."

Zdjęcia i schematy przepływu mówią więcej niż tysiąc słów.

Instrukcje powinny być bardzo precyzyjne i krótkie, inaczej nie będą czytane tak jak powinny.

Korzystaj z opowiadania historii, to sprawia, że ​​przejście jest o wiele łatwiejsze, gdy wszyscy rozumieją, w jaki sposób system zarządzania jakością może być częścią codziennej i przyjemnej pracy oraz tworzyć bardziej profesjonalny wynik wewnętrzny i zewnętrzny.

 

Jeśli interesuje Cię temat wdrożenia i certyfikacji ISO zadzwoń pod numer 22 6497664 lub skontaktuj się z nami poprzez email: isoqar@isoqar.pl.

 

Żródło: www.gluu.biz

Skontaktuj się z nami

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE  Sp. z o.o. ul. Wąwozowa 11, 02-796 Warszawa,

2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach marketingowych na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

3) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu odwołania zgody

4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty realizujące usługę mass mailingu

5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych

6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu` nadzorczego

7) Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie (opcje: subskrypcji, itp.) a konsekwencją takiego przetwarzania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji marketingowej

8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w (opcje: subskrypcji newslettera, otrzymywania ofert marketingowych, udziału w ankietach)

Jednocześnie zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu (opcje: subskrypcji newslettera, otrzymywania ofert marketingowych, udziału w ankietach)

Regulamin plików cookies