Dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni pomyśleć o certyfikatach ISO

Sprawdź w jaki sposób certyfikat ISO może pomóc w rozwoju Twojego biznesu e-commerce

Dlaczego sprzedawcy e-commerce powinni pomyśleć o certyfikatach ISO?

 

Wielu potencjalnych klientów ma zwykle spore obawy przed robieniem zakupów u sprzedawców, którzy są im całkowicie nieznani. Jednym ze sposobów na rozwianie tych wątpliwości i przekonanie klienta do rozpoczęcia współpracy właśnie z Tobą, może być posiadanie certyfikatu ISO. Posiadanie akredytowanego certyfikatu ISO pokazuje zaangażowanie w jakość, wolę ciągłego doskonalenia oraz jest ukoronowaniem starań firmy w działaniach pro-jakościowych. Certyfikat ISO wzmacnia również wizerunek organizacji w oczach klientów, pracowników i kontrahentów.

 

Czym są normy ISO?

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna jest niezależnym i pozarządowym organem, który posiada zbiór protokołów i wytycznych zapewniających bezpieczeństwo i jakość produktów oraz usług. Celem norm ISO jest zapewnienie spójności w sposobie działania firm na całym świecie, zapewniając konsumentom usługi i produkty najwyższej jakości.

 

Certyfikacja standardu ISO może pomóc sprzedawcom internetowym, w uzyskaniu międzynarodowego uznania na rynku globalnym. Firmy posiadające certyfikat ISO pokazują reszcie świata, jak można działać zgodnie z międzynarodowymi standardami.

 

Korzyści dla organizacji działających w obszarze e-commerce jest wiele, najważniejsze z nich wymienione zostały poniżej:

 

1. Zadowolenie klienta

Zaufanie klientów wzrasta, ponieważ standaryzacja zapewnia stałą jakość produktów czy usług.

 

Zadowolenie klienta jest istotnym elementem ISO 9001. Norma ta nie tylko koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży i jakości, ale także na opiniach klientów, dzięki czemu Twoja organizacja stara się zrozumieć klientów, ich potrzeby i pragnienia oraz w razie potrzeby wprowadza niezbędne zmiany, by poziom zadowolenia klientów wzrastał.  Jakość świadczonych usług jest wciąż doskonalona.

 

Stopniowo organizacja generuje większe zadowolenie klientów i zmniejsza się liczba reklamacji.      

              

2. Marka i reputacja

Marka i reputacja odgrywają ważną rolę w rozpoznawalności na rynku. ISO pomaga zwiększyć widoczność organizacji i wciąż podnosić jakość dostarczanych przez nią usług bądź produktów. Dzięki certyfikacji ISO mała lub średnia firma może zyskać uznanie i autorytet.

 

3. Międzynarodowy biznes

Wiele firm wymaga od swoich kontrahentów posiadania certyfikatów ISO. Wdrożone standardy i posiadane certyfikaty mogą zatem zapewnić Twojej firmie dostęp do nowych rynków. Może okazać się, że będziesz kwalifikować się do realizacji kontraktów rządowych, staniesz się jednym z ogniw łańcucha dostaw, będziesz w stanie wygrywać kontrakty z konkurencją.

 

Standaryzacja umożliwia lokalnym przedsiębiorcom e-commerce wejście na rynki globalne. Możliwość pochwalenia się międzynarodowym certyfikatem jakości, takim jak ISO 9001, może sprawić, że potencjalni klienci obdarzą Cię większym zaufaniem.

 

4. Wzrost przychodów

Gdy już posiadasz certyfikat ISO możesz się nim publicznie chwalić i okazywać stronom zainteresowanym. Przyjmuje się, że trzy na pięć firm, które przyjęły ISO, zwiększa sprzedaż i swoje przychody.

 

Warto również pamiętać, że sprawnie funkcjonujący system zarządzania zbudowany w oparciu o wymagania normy ISO, pozwala na redukcję kosztów poprzez zmniejszenie liczby odpadów oraz zwrotów.

 

Jeśli zatem prowadzisz biznes e-commerce i szukasz sposobu na jego rozwój, skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy doradzą i poprowadzą Cię przez proces certyfikacji.

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności