Co każdy Pełnomocnik ISO powinien wiedzieć o ESG - Bezpłatny webinar

Co każdy Pełnomocnik ISO powinien wiedzieć o ESG - Bezpłatny webinar

4 listopada 2025 r., godz. 11:00–12:00 | Bezpłatne wydarzenie online

 

Rosnące wymagania w zakresie odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i ładu korporacyjnego (ESG) powodują, że organizacje muszą coraz częściej wykazywać zgodność nie tylko z przepisami prawa, lecz także z oczekiwaniami rynku i interesariuszy. Wdrażanie i utrzymywanie systemów zarządzania zgodnych z normami ISO staje się kluczowym elementem budowania wiarygodności oraz zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

 

Aby pomóc w zrozumieniu najnowszych trendów i wymagań, zapraszamy na bezpłatny webinar pt. „Co każdy Pełnomocnik ISO powinien wiedzieć o wymaganiach rynkowych i regulacyjnych ESG”, który odbędzie się 4 listopada 2025 r. o godzinie 11:00.
Spotkanie skierowane jest do pełnomocników systemów zarządzania, auditorów, specjalistów ds. jakości, środowiska i BHP, a także osób odpowiedzialnych za kwestie ESG w organizacjach.

 

Dlaczego warto wziąć udział w webinarze

Podczas webinaru uczestnicy dowiedzą się, jakie znaczenie mają wymagania ESG dla firm posiadających systemy zarządzania zgodne z ISO, jakie regulacje już obowiązują i jakie zmiany są planowane w najbliższej przyszłości.


Omówione zostaną m.in. powiązania pomiędzy europejskimi standardami raportowania ESRS (European Sustainability Reporting Standards) a międzynarodowymi normami ISO, takimi jak:

  • ISO 9001 (zarządzanie jakością),
  • ISO 14001 (zarządzanie środowiskowe),
  • ISO 50001 (zarządzanie energią),
  • ISO 45001 (zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy),
  • ISO 37001 (zarządzanie przeciwdziałaniem korupcji).

 

Eksperci wyjaśnią, w jaki sposób certyfikowane systemy zarządzania mogą stanowić solidną podstawę raportowania ESG, zwiększając przejrzystość i wiarygodność sprawozdań. Uczestnicy poznają również praktyczne przykłady integracji wymagań norm ISO z procesami raportowania niefinansowego.

 

Zakres tematyczny webinaru

Program spotkania obejmuje najważniejsze obszary związane z ESG i systemami zarządzania ISO:

  • Wprowadzenie do ESG - czym jest ESG, jakie obszary obejmuje i dlaczego jego znaczenie rośnie wśród organizacji na całym świecie.
  • Aktualna sytuacja regulacyjna – omówienie obowiązków wynikających z dyrektywy CSRD i najważniejszych wymagań standardów ESRS, a także planowanych zmian w przepisach, w tym dyrektywy Omnibus.
  • Powiązania między normami ISO a ESRS – jak systemy zarządzania wspierają realizację celów ESG w zakresie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
  • Rola certyfikacji ISO w procesie raportowania ESG – jak potwierdzone audytem systemy zarządzania zwiększają wiarygodność i wartość raportów ESG.
  • Kierunki doskonalenia systemów zarządzania – jakie działania warto podjąć już dziś, aby przygotować organizację na rosnące wymagania rynkowe i regulacyjne w obszarze ESG.

 

Uczestnicy webinaru

Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do:

  • Pełnomocników systemów zarządzania ISO,
  • Audytorów wewnętrznych i zewnętrznych,
  • Dyrektorów jakości,
  • Specjalistów ds. środowiska, energii, BHP, ESG,
  • Wszystkich osób, które chcą lepiej zrozumieć wpływ regulacji ESG na zarządzanie organizacją.

 

Dlaczego ESG dotyczy również Twojej organizacji

Wymagania dotyczące raportowania ESG obejmują coraz szerszy krąg przedsiębiorstw — również tych, które nie podlegają bezpośrednio dyrektywie CSRD, lecz współpracują z dużymi organizacjami lub korporacjami wymagającymi danych ESG od swoich dostawców.


Zrozumienie relacji między normami ISO a standardami ESG pozwala nie tylko zachować zgodność z przepisami, ale także zwiększyć efektywność zarządzania, ograniczyć ryzyka środowiskowe i reputacyjne oraz budować zaufanie interesariuszy.

 

Prowadzący webinar

  • Magdalena Dominiak - Dyrektor Departamentu ESG w PKF Polska. Od kilku lat realizuje projekty doradcze oraz audytowe, w tym w obszarze ESG. Zrealizowała  wiele atestacji raportów ESG i Taksonomii. Wspierała spółki w opracowywaniu Strategii ESG, wdrażaniu regulacji  i polityk oraz raportowaniu ESG. Przygotowywała i prowadziła szkolenia i webinary z zakresu ESG (CSRD, Taksonomia, SFDR, CSDD).
  • Lucyna Seretny - Manager ESG w PKF Polska. Posiada 20-letnie doświadczenie w zakresie zintegrowanych systemów zarządzania, mających wpływ na skuteczne i efektywne funkcjonowanie organizacji zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju i ESG. Auditor wiodącego ISO 9001 oraz ISO 14001. Jako Manager ESG wykorzystuje dotychczasowe doświadczenie dotyczące systemów zarządzania w procesie przygotowania spółek do sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Zrealizowała projekty w zakresie prowadzenia badania podwójnej istotności,  badania interesariuszy dla spółek giełdowych, opracowywania strategii ESG. 
  • Paweł Dąbrowski - Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu i Spraw Technicznych w jednostce certyfikującej ISOQAR CEE. Specjalista w zakresie systemów bezpieczeństwa żywności oraz zarządzania energią. Audytor wiodący ISO 50001. Od wielu lat wspiera organizacje w doskonaleniu ich systemów zarządzania, efektywności energetycznej oraz zgodności z wymaganiami międzynarodowych norm.

 

Szczegóły wydarzenia

  • Data: 4 listopada 2025 r.
  • Godzina: 11:00–12:00
  • Forma: online (udział bezpłatny)
  • Liczba miejsc ograniczona (kliknij tutaj aby się zarejestrować)

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.