Jak korzystać ze standardów ISO, aby rozwijać swój biznes?

Jak korzystać ze standardów ISO, aby rozwijać swój biznes?

Z zebranych przez lata doświadczeń wynika, że 8 na 10 organizacji, które starają się uzyskać certyfikat ISO, robi to głównie po to, aby spełnić wymagania swoich klientów lub zdobyć nowy kontrakt. Niekoniecznie zaś robią to w celu podnoszenia ich efektywności i skuteczności funkcjonowania. Dlaczego więc normy ISO oraz pozostałe standardy takie jak IFS, BRC lub FSSC są tak atrakcyjne dla potencjalnych klientów? Dlaczego w niektórych gałęziach przemysłu cieszą się one mniejszą popularnością, a w innych przypadkach warunkują wręcz udział w przetargu lub podpisanie umowy z klientem?

 

Jednym z powodów jest to, że certyfikacja norm ISO świadczy o wiarygodności organizacji. Oznacza to, że firma posiadająca certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą przeszła niezależną weryfikację na podstawie uznanego na całym świecie standardu i spełnia określone wymagania jakościowe.

 

Samo uzyskanie certyfikatu to nie wszystko, ważne jest aby umieć właściwie wykorzystać  zainwestowane w tym celu środki, takie jak nakład pracy, poświęcony czas oraz zasoby finansowe, aby w pełni wykorzystać szansę, zwłaszcza jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów. Standard ISO może okazać się doskonałym narzędziem dla zespołów sprzedaży i marketingu.

 

Jeśli więc posiadasz już certyfikat ISO, BRC, IFS lub FSSC to odpowiednio go wykorzystaj!

 

Niektórzy mówią: „ISO 9001, ISO 14001 to tylko liczba…”. Cóż, te liczby sumują się i zwiększają zysk, jeśli zostaną użyte we właściwy sposób. Powinieneś odwoływać się do posiadanych przez siebie certyfikatów na swojej stronie internetowej, demonstrując tym samym przywództwo i zaangażowanie. Logo standardów oraz informacje związane z ich uzyskaniem można umieszczać na materiałach promocyjnych oraz w ofertach, aby zwiększyć swoje szanse na wygranie zlecenia i budowanie pozytywnego wizerunku.

 

Wiele działów sprzedaży i marketingu uważa za błogosławieństwo dobrze zorganizowany i udokumentowany system zarządzania ISO, dzięki któremu mogą łatwo wyodrębnić kluczowe dokumenty przetargowe np. polityka środowiskowa, procedura składania skarg, procedury firmowe, plan ciągłości działania, kluczowe wskaźniki wydajności obsługi klienta, a także wiele innych. W ten sposób znacznie ułatwisz swojemu zespołowi ds. sprzedaży i marketingu zaprezentowanie, dlaczego to właśnie Tobie powinien zaufać potencjalny klient.

 

Niektóre firmy umieszczają logo ISO na materiałach marketingowych, takich jak broszury, wizytówki, biuletyny, papier firmowy i katalogi, aby w ten sposób wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sobie przewagę. Można jednak pójść o krok dalej i informacje o posiadanych certyfikatach umieszczać również w innych miejscach, taki jak pojazdy firmowe, opakowania produktów lub prezentacje PowerPoint.

 

W niektórych gałęziach przemysłu, takich jak sektor budowlany, o wiele łatwiej wygrać przetarg i zatrzymać cennych klientów, jeśli posiada się określone normy ISO - ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001. Z kolei w sektorze IT klienci oczekiwać będą od Ciebie wdrożenia i certyfikacji ISO 27001, która zapewni, że przechowywane przez Ciebie informacje są bezpieczne.

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat korzyści wynikających z akredytowanej certyfikacji standardów takich jak ISO, BRC, IFS, FSSC skontaktuj się z nami telefonicznie pod numer 22 649 76 64 lub wyślij wiadomość za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności