Konferencja IFS w Mediolanie - 18-19 października 2017

Konferencja IFS w Mediolanie - 18-19 października 2017

W dniach 18-19 października 2017 roku odbyła się coroczna konferencja IFS dla jednostek certyfikujących. Tym razem uczestnicy spotkali się w Mediolanie. Udział w konferencji wzięli przedstawiciele jednostek certyfikujących z całej Europy. ISOQAR CEE reprezentowali Anna Gładyszewska – Food Certification Officer i Paweł Dąbrowski – Dyrektor Zarządzający. Konferencję otworzył Prezes Zarządu IFS Management GmbH Stephan Tramp.

 

Pierwszego dnia przedstawiono fakty i liczby związane z rozwojem norm IFS na Świecie, poszczególnych kontynentach i krajach. Poruszono sprawy dotyczące programu IP (Integrity Program). Omówiono sposób kwalifikacji i oceny auditorów, statusy norm IFS, które są w czasie przeglądu i aktualizacji. Pod koniec pierwszego dnia uczestnicy zostali podzieleni na 6 grup roboczych Powołano grupę:

  • niemiecką,
  • włoską,
  • hiszpańską,
  • francuską,
  • regionu Centralnej i Wschodniej Europy oraz
  • międzynarodową.

 

Głównym tematem roboczym grup było: omówienie wyników auditów zapowiedzianych i niezapowiedzianych i uzyskanych z programu IP.

 

Drugiego dnia przedstawiono zakres prac związanych z publikacją i wdrożeniem nowego wydania normy IFS Food, wersji 6.1. Następnie omówiono założenia, które będą wykorzystywane i brane pod uwagę w czasie prac nad wersją 7 normy IFS Food.

 

Więcej o zmianach w kolejnych wersach podsumowania poniżej.

 

Konferencję zamykał wykład przedstawiciela włoskiej sieci handlowej CONAD.

 

Kolejna konferencja IFS dla jednostek odbędzie się już za rok w 16-17 października w Berlinie.

 

Fakty i liczby:

  • W 2016 roku na świecie wydano 13000 certyfikatów IFS Food. Liczba certyfikatów r/r wzrosła o 8%.
  • W 2016 roku najszybciej rozwijała się certyfikacja IFS PACsecure. W tym przypadku liczba certyfikatów IFS PACsecure r/r wzrosła o 36,9%.
  • W konferencji IFS dla jednostek certyfikujących wzięło udział 119 osób.
  • Na 680 auditów wykonanych w Polsce pomiędzy 01.09.2016 a 31.08.2017, 88,2% wszystkich firm osiągnęło poziom wysoki.
  • W 2016 w Polsce wykonano 732 auditów na zgodność z normą IFS Food.
  • IFS dla klientów, konsultantów oraz auditorów wydała aplikację IFS 4.0 – IFS Audit Manager na urządzenia mobilne (Google Play, App Store).
  • Wersja 6.1 normy IFS Food będzie opublikowana w listopadzie 2017 roku. Nowe wymagania będą musiały być wdrożone do czerwca 2018 roku.
  • Wersja 7 normy IFS Food ma być opublikowana w 4 kwartale 2018, wymagania wersji 7 mają wejść w życie we wrześniu 2019 roku.

 

Wersja 6.1

 

Najważniejsze zmiany w wersji 6.1 będą dotyczyły:

  • wprowadzenia nowych wymagań związanych z fałszowaniem żywności i zarządzaniem alergenami:
  • Fałszowanie żywności
    Rozdział 4.21 Fałszowanie żywności i autentyczność.
    Powyższy rozdział będzie składać się z trzech wymagań.
    Zgodnie z nimi organizacja powinna udokumentować ocenę wrażliwości na fałszowanie żywności. Taka ocena powinna być przeprowadzona dla surowców, składników i opakowań. W wyniku przeprowadzonej oceny organizacja powinna określić ryzyka związane z działalnością mającą na celu zafałszowanie żywności w wyniku podmiany, błędnego etykietowania, oszustwa lub podrobienia. Kryteria oceny podatności powinny być zdefiniowane.
    Organizacja powinna udokumentować plan ograniczania zafałszowań żywności. Organizacja powinna nadzorować zidentyfikowane ryzyka. Metody nadzory i monitorowania powinny być zdefiniowane i wdrożone.
    W przypadku podwyższonego ryzyka organizacja powinna dokonać przeglądu a jeżeli to konieczne zmiany oceny wrażliwości na fałszowanie i planu ograniczania zafałszowań. Ocena wrażliwości na fałszowanie powinna być przeglądana, co najmniej raz w roku.
  • Alergeny
    4.20 Alergeny.
    W rozdziale tym zostało dodane jeszcze jedno wymaganie.
    Zgodnie z tym wymaganiem organizacja powinna chronić surowce i składniki przed skażeniem krzyżowym alergenami. Odpowiednie środki nadzoru powinny być ustanowione i wdrożone.
    Opracowane na podstawie analizy zagrożeń i powiązanych ryzyk, środki nadzoru powinny być zwalidowane.
  • wprowadzenia zmian w poszczególnych rozdziałach:
  • Część 1 i 3
    Zmiany w tych częściach będą dotyczyły aktualizacji wymagań Integrity Program, niezapowiedzianych auditów, aktualizacji i harmonizacji wymagań normy IFS Food
    z najnowszą doktryną oraz elementów związanych z auditorami: Auditor in Progress
    i o dwóch typach auditora: ekskluzywnym i nieekskluzywnym.
  • Część 4
    Część 4 będzie zawierała opis nowych i zaadaptowanych funkcjonalności, uprawnień i portalu dla konsultantów, obowiązkowej informacji: Food Fraud oraz ochrony danych
  • Cześć 5
    Powyższa część będzie zawierała informację o niezapowiedzianych auditach.

 

Wersja 7

 

Najważniejsze proponowane zmiany w wersji 7 będą dotyczyły:

  • sposobu punktacji,
  • zakresów technicznych i produktów,
  • w części 2 silniejszy nacisk zostanie położony na odpowiedzialność najwyższego kierownictwa. IFS planuje rozszerzyć wymagania dotyczące odpowiedzialności najwyższego kierownictwa w obszarze komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w stosunku do istotnych zmian związanych z zarządzaniem i wymaganiami klientów. Dodatkowo planuje się dodać wymagania związane z odpowiedzialnością za utrzymanie ciągłości certyfikacji i integralnością produktu.
  • w obszarze systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności zmianie mają ulec wymagania dotyczące dokumentacji, Codexem Alimentarius i powiązania z europejskimi przewodnikami do HACCP oraz przewodnikami GFSI. Dodatkowo mają być wprowadzone wymagania związane programami przedwstępnymi.
  • proces produkcyjny w rozdziale tym pojawią się szczegółowe wymagania dotyczące opakowań i całego procesu ich rozwoju począwszy od projektowania produktu, aż po transport.
  • monitorowanie i doskonalenie w tym rozdziale wyjaśnieniu ulegną tylko kwestie związane z działaniami korygującymi.
  • food defense IFS chce zwiększyć uwagę na operacyjny nadzór i uproszczenie wymagań,
  • opracowania nowego kalkulatora czasu trwania auditu,
  • możliwe, że zmieni się definicja niezgodności Major oraz sposób postepowania po jej zidentyfikowaniu (czas usunięcia, dowody, sposób weryfikacji skuteczności, itp.).

Autor: Paweł Dąbrowski - Dyrektor Zarządzający ISOQAR CEE

IFS wersja 7
IFS wersja 6.1
publikacja IFS wersja 7

Skontaktuj się z nami

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityką prywatności

Polityka prywatności

Dochowujemy najwyższej staranności w zakresie ochrony i bezpieczeństwa przekazanych nam informacji poufnych oraz powierzonych  danych osobowych. W tym celu minimalizujemy wszelkie dostrzeżone ryzyka, które mogłyby prowadzić do naruszenia bezpieczeństwa pozyskanych lub przetwarzanych informacji lub danych.

Stosownie do treści  postanowień art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” art. 13), informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  ISOQAR CEE  sp. z o.o. w Warszawie, adres:  ul. Wąwozowa 11, 02-796 Warszawa.
  2. Kontakt z administratorem danych osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: isoqar@isoqar.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, w oparciu o treść  art. 6 ust. 1 lit. b-f   RODO lub na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych.
  4. Pani/Pana dane osobowe, stosownie do treści zgody i podstawy przetwarzania,  mogą być wykorzystane  w celu udzielenia  informacji handlowych, marketingowych oraz w celu  wykonania  zawartych przez Administratora umów o współpracy, w zakresie niezbędnym do ich prawidłowej realizacji.   
  5. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty działające na zlecenie Administratora w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa i  zawartych przez Administratora  umów.
  6. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie, tylko  w zakresie i przez okres,  wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
    • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • przeniesienia danych,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie (opcje: subskrypcji, itp.) a konsekwencją takiego przetwarzania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji marketingowej.
  10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w  wybranych kategoriach kontaktu ( subskrypcji newslettera, otrzymywaniu ofert marketingowych, udziału w ankietach).
  11. Podanie przez Panią/Pana dobrowolnie danych osobowych w formularzu kontaktu, wiadomości elektronicznej, innego rodzaju  oświadczeniu, jest równoważne ze złożeniem przez Pana/Panią  oświadczenia o następującej treści:  wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego, przekazania informacji handlowej, sporządzenia oferty, przesyłania newslettera, wzięcia udziału w ankiecie ( zależnie od żądanej przez Panią/Pana opcji). 

 

Regulamin plików cookies

 

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu: http://www.isoqar.pl/
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. dostosowania treści reklamowych w formie graficznej (Reklamy displayowe) przy wykorzystaniu remarketingu Google Analytics
  4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. „reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
    7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).