IFS Food Safety Check - Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS

IFS wprowadza niezapowiedziane kontrole IFS Food Safety Checks

Celem kontroli bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest sprawdzenie, czy firma spełnia wymogi IFS dotyczące HACCP, higieny i zwalczania szkodników w codziennych operacjach, a tym samym czy stale gwarantuje bezpieczeństwo i jakość żywności, a także bezpieczeństwo i jakość produktu.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check)  jest dobrowolna i określa, czy IFS Food Standard 6.1 (dla zakładów spożywczych) lub IFS Wholesale wersja 2 (dla hurtowni) jest wdrażany w codziennej praktyce. Zapowiedziany audyt IFS Food w połączeniu z niezapowiedzianą kontrolą bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest równoważny niezapowiedzianemu audytowi IFS Food.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) jest przeprowadzana jako niezapowiedziany audit i może być wykonana w dowolnym momencie, nawet w przypadku braku zarządu, przedstawiciela ds. zarządzania jakością lub zarządzania zakładem. Warunkiem wstępnym przeprowadzenia kontroli bezpieczeństwa żywności IFS jest to, że firma w czasie kontroli funkcjonuje normalnie (prowadzi produkcję - w przypadku zakładów spożywczych).

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) może być przeprowadzona tylko wtedy, gdy firma posiada ważny certyfikat IFS. Okres ważności certyfikatu, przy rejestracji do kontroli, musi wynosić co najmniej 6 miesięcy po to, aby zagwarantować jej niezapowiedziany charakter. Z tego powodu zainteresowane firmy powinny zarejestrować się do kontroli bezpieczeństwa żywności IFS jak najszybciej po wydaniu certyfikatu przez ich jednostkę certyfikującą. W uzasadnionych indywidualnych przypadkach IFS Management GmbH zastrzega sobie prawo do odstąpienia od tej reguły. 

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS (IFS Food Safety Check) może być zamówiona tylko bezpośrednio przez firmę posiadającą certyfikat IFS, w której ma zostać ona przeprowadzona. Zamówienie na kontrolę można składać od 1 marca 2019 roku, na stronie internetowej IFS (www.ifs-certification.com). Zamówienie jest wiążące po pełnym wypełnieniu formularza zamówienia online i zaakceptowanieu ogólnych warunków handlowych oraz formy płatności (zaliczka). Umowę między firmą a IFS Management GmbH uznaje się za zawartą z chwilą zapłaty faktury.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS jest przypisana tylko do jednego terminu ważności certyfikatu, a zamówienie odnosi się do jednej kontroli bezpieczeństwa żywności IFS.

 

Koszty kontroli bezpieczeństwa żywności IFS można znaleźć w aktualnym harmonogramie opłat i są one płatne z góry bezpośrednio do IFS Management GmbH. Kontrola przeprowadzana jest przez dwóch audytorów. Wszystkie koszty dodatkowe związane m.in. z podróżą audytorów zostaną zafakturowane po kontroli.

 

Tak jak w przypadku niezapowiedzianego auditu IFS, firma może zablokować 10 dni, w których kontrola bezpieczeństwa nie będzie mogła być przeprowadzona. Te 10 dni operacyjnych można podzielić na maksymalnie 3 okresy i uwzględnić w nich specyficzne dla firmy powody, takie jak planowane wizyty klientów lub święta. Firmy produkujące sezonowo nie mogą przydzielać czasów blokowania gwaratnując tym samym, że kontrola może być przeprowadzona w całym sezonie.

 

We wszystkich pozostałych okresach należy zapewnić warunki umożliwiające przeprowadzenie kontroli bezpieczeństwa żywności IFS oraz zapewnić obecność w firmie przynajmniej jednej poinformowanej osoby kontaktowej. IFS Management GmbH musi być informowany o wszystkich krótkoterminowych zmianach dotyczących okresów zablokowanych, w których kontrola bezpieczeństwa żywności IFS nie może mieć miejsca (np. przestoje w produkcji spowodowane konserwacją / naprawami / siłami wyższymi lub inne realizowane procedury certyfikacyjne). Tego typu informacje należy przekazywać za pośrednictwem poczty elektronicznej bezpośrednio do IFS Management GmbH.

 

Kontrola bezpieczeństwa żywności IFS może nie zostać przeprowadzona w 3 przypadkach:

a) audytor nie uzyskuje dostępu, mimo że firma prowadzi bieżącą działalność (firma odmówiła wstępu Auditorowi)

W takim przypadku IFS usuwa znak dotyczący rejestracji firmy do kontroli bezpieczeństwa żywności IFS w bazie danych IFS i przekazuje sprawę do właściwej jednostki certyfikującej oraz do Programu Integralności IFS do dalszych badań i decyzji. Koszty niezrealizowanej kontroli bezpieczeństwa żywności IFS firma ponosi, zgodnie z aktualną tabelą opłat IFS oraz koszty podróży.

b) niezapowiedziany audyt certyfikacyjny lub procedura związana z innym programem odbywa się w tym samym czasie, co Kontrola Bezpieczeństwa Żywności IFS, a firma nie może obsługiwać obu audytów / wizyt. W tej sytuacji firma ponosi połowę opłaty zgodnie z tabelą oraz pełne koszty podróży Auditorów.

c) główne procesy w zakresie certyfikacji nie są realizowane w czasie kontroli bezpieczeństwa żywności IFS z powodu nieprzewidzianych okoliczności. W tym wypadku, podobnie jak poprzednio, firma ponosi połowę opłaty zgodnie z tabelą oraz koszty podróży Auditorów.

 

W przypadkach opisanych w punktach b) i c) zespół IFS zorganizuje kolejną kontrolę bezpieczeństwa żywności IFS w ramach ważności odpowiedniego certyfikatu IFS.

 

O zgłoszeniu firmy do IFS Food Safety Check zostaną poinformowani: jednostka certyfikująca oraz detaliści, którzy zapisali daną firmę w ulubionych w bazie IFS.

 

Po IFS Food Safety Check zakończonym pozytywnym wynikiem firma otrzymuje od IFS Management GmbH list potwierdzający spełnienie wymagań kontroli. Jeśli kontrola bezpieczeństwa żywności zostanie oceniona jako „pozytywna”, ale zostaną wykryte poważne niedociągnięcia, firma otrzyma również list potwierdzający i pisemną informację, że odpowiednie działania naprawcze są wymagane i zostaną sprawdzone przez właściwą jednostkę certyfikującą podczas następnego audytu odnowienia.

 

W przypadku niepowodzenia podczas IFS Food Safety Check, o tym fakcie informowani zostaną: jednostka certyfikująca, która wydała certyfikat IFS oraz detaliści, którzy mają firmę zapisaną na listach w bazie IFS. Dodatkowo raport z IFS Food Safety Check przekazywany jest do analizy przed IFS Integrity Program oraz do jednostki certyfikującej, która może dokonać zawieszenia certyfikatu IFS.

 

Checklista wymagań oraz dodatkowe informacje o IFS Food Safety Check są dostępne na stronie

Skontaktuj się z nami

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityką prywatności

Polityka prywatności

Dochowujemy najwyższej staranności w zakresie ochrony i bezpieczeństwa przekazanych nam informacji poufnych oraz powierzonych  danych osobowych. W tym celu minimalizujemy wszelkie dostrzeżone ryzyka, które mogłyby prowadzić do naruszenia bezpieczeństwa pozyskanych lub przetwarzanych informacji lub danych.

Stosownie do treści  postanowień art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” art. 13), informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  ISOQAR CEE  sp. z o.o. w Warszawie, adres:  ul. Wąwozowa 11, 02-796 Warszawa.
  2. Kontakt z administratorem danych osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: isoqar@isoqar.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, w oparciu o treść  art. 6 ust. 1 lit. b-f   RODO lub na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych.
  4. Pani/Pana dane osobowe, stosownie do treści zgody i podstawy przetwarzania,  mogą być wykorzystane  w celu udzielenia  informacji handlowych, marketingowych oraz w celu  wykonania  zawartych przez Administratora umów o współpracy, w zakresie niezbędnym do ich prawidłowej realizacji.   
  5. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty działające na zlecenie Administratora w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa i  zawartych przez Administratora  umów.
  6. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie, tylko  w zakresie i przez okres,  wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
    • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • przeniesienia danych,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie (opcje: subskrypcji, itp.) a konsekwencją takiego przetwarzania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji marketingowej.
  10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w  wybranych kategoriach kontaktu ( subskrypcji newslettera, otrzymywaniu ofert marketingowych, udziału w ankietach).
  11. Podanie przez Panią/Pana dobrowolnie danych osobowych w formularzu kontaktu, wiadomości elektronicznej, innego rodzaju  oświadczeniu, jest równoważne ze złożeniem przez Pana/Panią  oświadczenia o następującej treści:  wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego, przekazania informacji handlowej, sporządzenia oferty, przesyłania newslettera, wzięcia udziału w ankiecie ( zależnie od żądanej przez Panią/Pana opcji). 

 

Regulamin plików cookies

 

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu: http://www.isoqar.pl/
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. dostosowania treści reklamowych w formie graficznej (Reklamy displayowe) przy wykorzystaniu remarketingu Google Analytics
  4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. „reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
    7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).