Brak numeru zatwierdzenia sanitarnego podczas audytu może oznaczać nie

Podczas auditu wymagany jest numer zatwierdzenia sanitarnego. Często błędnie podaje się decyzję Sanepidu zamiast numeru wpisu do rejestru.

Numer zatwierdzenia/zezwolenia sanitarnego w przypadku produktów pochodzenia niezwierzęcego.

 

W wymaganiach standardów bezpieczeństwa żywności oraz produktów do kontaktu z żywnością HACCP, ISO 22000, IFS, BRCGS i FSSC 22000 wymagana jest zgodność z wszelkimi wymaganiami prawa krajów produkcji i przeznaczenia oraz podanie numeru zatwierdzenia/zezwolenia sanitarnego - w przypadku produktów pochodzenia niezwierzęcego lub numeru zatwierdzenia/zezwolenia weterynaryjnego - w przypadku produktów odzwierzęcych.

 

Podczas auditów certyfikujących zakłady często posługują się numerem decyzji zatwierdzającej zakład, jednak zgodnie z wymaganiami standardów nie jest to prawidłowy numer. Należy podać numer wpisu do rejestru.

 

Kto musi uzyskać wpis do rejestru Sanepidu?

 

Każda działalność w zakresie produkcji i obrotu żywnością pochodzenia niezwierzęcego, prowadzona na terytorium Polski podlega rejestracji i/lub zatwierdzeniu przez właściwy terenowo organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z art. 61-64 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448).

 

Do rejestru muszą zostać wpisane wszystkie zakłady oraz obiekty i urządzenia, w których produkowana jest żywność albo materiały lub wyroby przeznaczone do kontaktu z żywnością, w tym:

  • firmy produkujące lub sprzedające żywność, która nie pochodzi od zwierząt
  • firmy sprzedające produkty pochodzenia zwierzęcego, które nie podlegają kontroli weterynaryjnej
  • firmy produkujące lub sprzedające żywność, która zawiera zarówno środki spożywcze niezwierzęce, jak i produkty zwierzęce
  • zakłady działające na rynku materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, w tym także recyklingiem.

 

Jeżeli firma chce produkować żywność pochodzenia zwierzęcego, musi uzyskać wpis do rejestru zakładów podlegających Inspekcji Weterynaryjnej.

 

Gdzie znaleźć numer wpisu do rejestru Sanepidu?

 

Organy powiatowe prowadzą rejestry podmiotów nadzorowanych. Informację o nadanym numerze można uzyskać kontaktując się z właściwym terenowo państwowym powiatowym lub granicznym inspektorem sanitarnym (powiatową lub graniczną stacją sanitarno-epidemiologiczną). Ponadto po dokonaniu wpisu do rejestru organ wydaje zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które powinno być w posiadaniu podmiotu.

 

Zaświadczenie takie może być także wydane w dowolnym momencie na żądanie podmiotu znajdującego się w rejestrze. W przypadku braku takiego numeru, informację o nadanym numerze zakład może uzyskać kontaktując się z właściwym terenowo państwowym powiatowym lub granicznym inspektorem sanitarnym (powiatową lub graniczną stacją sanitarno-epidemiologiczną).

 

Zwracamy uwagę na fakt, że zaświadczenie o nadanym numerze jest wydawane w dowolnym momencie na żądanie podmiotu znajdującego się w rejestrze.

 

Jeśli rozpoczynają Państwo swoją działalność związaną z produkcją żywności pochodzenia niezwierzęcego polecamy skontaktować się z powiatowym lub granicznym inspektorem sanitarnym. Wniosek o zatwierdzenie zakładu i wpis do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli sanitarnej należy złożyć na co najmniej 14 dni przed planowanym rozpoczęciem działalności. Szczegóły i wzory wniosków znajdują się na stronach internetowych powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych.

 

Jeśli będą Państwo rozważać certyfikację systemów bezpieczeństwa żywności i produktów do kontaktu z żywnością (np. opakowań) zachęcam do kontaktu z nasza jednostką.

Skontaktuj się z nami

„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.„

>>Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityka prywatności

Polityka prywatności

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).

Klauzula informacyjna zapytanie ofertowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną:  iod@isoqar.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

•             odpowiedzi na zapytanie ofertowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO

więcej informacji pod linkiem

•             kontaktu w celu przekazania informacji marketingowych i handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO

•             w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Spółki, polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wspólnicy i pracownicy Administratora w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu zakończenia współpracy lub do czasu cofnięcia przez Pani/Pana zgody.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do przenoszenia danych.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego- Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji przedmiotu umowy/ jest konieczne w związku z przepisami szczególnymi ustawy (przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym). W przypadku niewyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowy, Administrator może zrezygnować z zawarcia umowy.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania tzn. żadne decyzje wywołujące wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią istotnie wpływające nie będą oparte wyłącznie na automatycznym przetwarzaniu danych osobowych i nie wiążą się z taką automatycznie podejmowaną decyzją.