Aktualne informacje na temat podejścia IFS w czasach pandemii koronowi

Aktualne informacje na temat podejścia IFS w czasach pandemii koronowirusa

Jeśli to możliwe, należy przeprowadzić audyt IFS w zakładzie.

 

Z danych zgromadzonych w bazie IFS wynika, że większość audytów została przeprowadzona pomimo pandemii. Te dane oczywiście różnią się w zależności od kraju i są danymi szacunkowymi, ponieważ należy wziąć pod uwagę również opóźnienia w umieszczaniu informacji w bazie danych IFS.

 

IFS zapewnia, że ogólne stanowisko nie uległo zmianie. Głównym priorytetem pozostaje przeprowadzenie pełnego audytu certyfikacyjnego, oczywiście jeżeli jest to możliwe.

 

IFS zaleca dokonanie oceny ryzyka, czy przeprowadzenie audytu w obecnych okolicznościach jest możliwe, czy też nie i omówienie tego z jednostką certyfikującą.

 

Misją IFS jest „dostarczanie zaufanych produktów”. Dlatego też IFS podejmuje duże inwestycje w rozwój jakości programów IFS, kwalifikację audytorów oraz działanie programu integralności (IP). Wszystkie te elementy razem powodują, że certyfikacja IFS jest niezawodna, ale i elastyczna na zmiany uwarunkowań.

 

Certyfikat IFS świadczy o tym, że jesteście Państwo w stanie przedstawić swoim klientom produkty, które uwzględniają wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa produktów, specyfikacji klienta, przy jednoczesnym spełnieniu zobowiązań prawnych. Coroczny audyt na miejscu jest obowiązkowym warunkiem wstępnym do wydania certyfikatu.

 

Ważność certyfikatów IFS nie może zostać przedłużona. Stanowisko IFS pozostaje niezmienne i jasne. Ważny certyfikat IFS obowiązuje maksymalnie przez dwanaście (12) miesięcy. Po okresie ważności- wygasa. IFS nie udziela przedłużenia, ale zezwala na wygaśnięcie certyfikatu, co jest wyraźnie i konsekwentnie zgodne ze stanowiskiem GFSI ostatnio zaktualizowanym 8 kwietnia 2020 roku.

 

IFS pragnie również zwrócić uwagę, że przedłużenie ważności certyfikatów nie jest możliwe, jeśli chcemy zwiększyć zaufanie do naszych certyfikatów. Dlaczego?

 

Przedłużenie certyfikatu o maksymalnie 6 miesięcy - w przeciwieństwie do dopuszczenia do jego wygaśnięcia - oznacza, że certyfikat pozostaje ważny bez oceny przez audytora na miejscu. Jednym z celów audytów zewnętrznych zgodnie z akredytowaną normą ISO/IEC 17065:2012 jest jednak coroczny przegląd wszystkich istotnych aspektów dotyczących produktów i procesów. Dlatego też, auditor musi dokonać oceny na miejscu. Tylko w ten sposób może dogłębnie ocenić skuteczności wdrożenia kontroli produktów i procesów, zastosowanie GMP w codziennej pracy, kontroli charakterystyki produktu, wymagań klienta, stanu infrastruktury, technologii itp. Ponadto, audytor może jedynie podczas wywiadu ocenić wiedzę i świadomość najwyższego kierownictwa i pozostałych pracowników. Wszystko to nie ma miejsca w przypadku przyznania jedynie tzw. „przedłużenia certyfikatu”.

 

Dopuszczenie do wygaśnięcia certyfikatu w dzisiejszym uwarunkowaniach kryzysu oznacza, że certyfikat wygasa i że audyt certyfikacyjny będzie przeprowadzany później. W ten sposób dla wszystkich zainteresowanych jest jasne, że audyt na miejscu nie mógł się odbyć ze względu na kryzys związany z sytuacją zagrożenia zakażeniem koronawirusem. W bazie danych IFS jednostka certyfikująca powinna umieścić tę informację zaznaczając odpowiednie pole.

 

Dlatego ważne jest, aby poprosić jednostkę certyfikującą o zaznaczenie tego pola w bazie danych, jeśli audyt nie może zostać przeprowadzony ze względu na kryzys. Tylko wtedy klienci, którzy zaznaczyli Państwa firmę jako ulubioną, zostaną automatycznie poinformowani, a wygasły certyfikat pozostanie widoczny.

 

Zaznaczenie tego pola oznacza, że audyt nie mógł się odbyć i certyfikat wygasa. Nie oznacza to, że zaprzestaliście Państwo produkcji/obsługi zgodnie z wymaganiami standardu. Wszystkie zainteresowane strony, w tym sieci handlowe, zostały poinformowane o powyższej polityce. IFS zapewnia, że otrzymuje od nich opinie, że rozumieją to stanowisko i nie mają zamiaru rezygnować z umów z dostawcami, ponieważ certyfikat IFS wygasa.

 

Zapewnienie zaufania do łańcucha dostaw podczas kryzysu i tuż po nim

 

Narzędzia IFS "Remote Surveillance Check" i "GMP Check" zostały opracowane specjalnie na potrzeby obecnej sytuacji kryzysowej. Później przestaną one działać.

 

IFS stworzył te opcjonalne narzędzia w celu zapewnienia zaufania do łańcucha dostaw i wsparcia procesów zarządzania ryzykiem partnerów biznesowych w tych wyjątkowych czasach.

 

W obu przypadkach wynik kontroli zostanie potwierdzony w piśmie wydanym przez jednostkę certyfikującą. Jednostka certyfikująca wyda również raport z oceny. Oba dokumenty będą dostępne w IFS Database, a Państwa partnerzy biznesowi zostaną automatycznie powiadomieni, gdy ci oznaczą Państwa firmę jako "ulubioną". Jeśli jednak klient będzie nadal potrzebował od Państwa dokumentu, mogą Państwo zgłosić się do jednostki certyfikującej o pomoc w jego uzyskaniu.

 

Oba narzędzia są rozwiązaniami niezależnymi, dobrowolnymi, nieakredytowanymi i wyniki nie mogą być brane pod uwagę przy obecnych i/lub przyszłych audytach certyfikacyjnych IFS.

 

IFS Remote Surveillance Check do sprawdzania wspierających procesów zarządzania w czasie kryzysu.

 

Po otrzymaniu sygnałów z rynku, że istnieje zapotrzebowanie na rozwiązania zdalne, IFS zaczął oferować usługę IFS Remote Surveillance Check. Kontrola ta będzie przeprowadzana zdalnie przez audytora odpowiedniej jednostki certyfikującej. Kontrola ta daje certyfikowanym przez IFS firmom szansę wykazania, że ich procedury wspierające i procesy zarządzania są utrzymywane w tych trudnych czasach. List potwierdzający może zostać przedstawiony partnerom biznesowym, jeśli będą potrzebować dodatkowej dokumentacji od Państwa.

 

IFS GMP Check w celu sprawdzenia dobrych praktyk produkcyjnych na miejscu.

 

IFS jest przekonany, że należy przeprowadzać audyty tam gdzie jest to możliwe. Chce wrócić do zwykłych praktyk audytowych, jak tylko zniesione zostaną środki zapobiegawcze związane z koronawirusem. Sieci handlowe chcą jak najszybciej wiedzieć, czy ich dostawcy nadal spełniają wymagania dotyczące higieny, bezpieczeństwa żywności/ produktów i GMP. Dlatego IFS opracował system kontroli GMP. Kontrola GMP to jednodniowa, niezapowiedziana ocena dokonana przez audytora na miejscu. W ten sposób w tym samym czasie można skontrolować o wiele więcej zakładów produkcyjnych w porównaniu z pełnym audytem certyfikacyjnym, który trwa zazwyczaj od dwóch do trzech dni. Ponadto, wyniki tej kontroli będą musiały być przesłane przez jednostkę certyfikującą w krótszym czasie. Odpowiednio, kontrola GMP pomaga dostawcy w przekazaniu swoim klientom wiarygodnych, udokumentowanych informacji zwrotnych na wyżej wymienione tematy i pomaga wzmocnić zaufanie w relacjach biznesowych. Nowy audyt certyfikacyjny może być później zaplanowany.

 

Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat certyfikacji standardu IFS lub aktualnych procedur związanych z auditem IFS zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na dole strony.

Skontaktuj się z nami

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej RODO) informujemy, iż Administratorem Państwa danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa.  Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celach kontaktowych niezbędnych do realizacji usługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ISOQAR CEE sp. z o.o jako administratora danych osobowych, w celach otrzymywania informacji handlowych i marketingowych wysyłanych na podany adres e-mail na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Więcej informacji w Polityką prywatności

Polityka prywatności

Dochowujemy najwyższej staranności w zakresie ochrony i bezpieczeństwa przekazanych nam informacji poufnych oraz powierzonych  danych osobowych. W tym celu minimalizujemy wszelkie dostrzeżone ryzyka, które mogłyby prowadzić do naruszenia bezpieczeństwa pozyskanych lub przetwarzanych informacji lub danych.

Stosownie do treści  postanowień art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO” art. 13), informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  ISOQAR CEE  sp. z o.o. w Warszawie, adres:  ul. Wąwozowa 11, 02-796 Warszawa.
  2. Kontakt z administratorem danych osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: isoqar@isoqar.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, w oparciu o treść  art. 6 ust. 1 lit. b-f   RODO lub na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych.
  4. Pani/Pana dane osobowe, stosownie do treści zgody i podstawy przetwarzania,  mogą być wykorzystane  w celu udzielenia  informacji handlowych, marketingowych oraz w celu  wykonania  zawartych przez Administratora umów o współpracy, w zakresie niezbędnym do ich prawidłowej realizacji.   
  5. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty działające na zlecenie Administratora w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa i  zawartych przez Administratora  umów.
  6. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie, tylko  w zakresie i przez okres,  wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
    • sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • przeniesienia danych,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach określonych w regulaminie (opcje: subskrypcji, itp.) a konsekwencją takiego przetwarzania będzie otrzymywanie wyselekcjonowanej informacji marketingowej.
  10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w  wybranych kategoriach kontaktu ( subskrypcji newslettera, otrzymywaniu ofert marketingowych, udziału w ankietach).
  11. Podanie przez Panią/Pana dobrowolnie danych osobowych w formularzu kontaktu, wiadomości elektronicznej, innego rodzaju  oświadczeniu, jest równoważne ze złożeniem przez Pana/Panią  oświadczenia o następującej treści:  wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu nawiązania kontaktu bezpośredniego, przekazania informacji handlowej, sporządzenia oferty, przesyłania newslettera, wzięcia udziału w ankiecie ( zależnie od żądanej przez Panią/Pana opcji). 

 

Regulamin plików cookies

 

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu: http://www.isoqar.pl/
  3. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    3. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    4. dostosowania treści reklamowych w formie graficznej (Reklamy displayowe) przy wykorzystaniu remarketingu Google Analytics
  4. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne" (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  5. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. „wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. „funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. „reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    6. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
    7. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
    8. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
    9. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych na potrzeby newsletter

W związku z obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ISOQAR CEE sp. z o.o  z siedzibą w Warszawie,  adres: ul.   Wąwozowa 11,  02-796 Warszawa, NIP 9512091016, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego  przez Sąd Rejonowy w dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000178492, 

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Radtke, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@isoqar.pl

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach wysyłki i otrzymywania newslettera.

  4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO

  5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia przez Panią/Pana zgody. 

  6. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty, którym Administrator zleca wykonywanie czynności, z którymi wiąże konieczność przetwarzania danych (podmioty przetwarzające) oraz podmioty publiczne na podstawie odrębnych przepisów prawa. 

  7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

  8. Ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  9. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). 

  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem wysyłki newslettera.

  11. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, nie będą poddawane profilowaniu.

  12. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego (UK).