Nowa wersja ISO/IEC 20000 została opublikowana

Nowa wersja ISO/IEC 20000 została opublikowana

Poprawa obsługi klienta oraz wzrost wydajności to tylko niektóre z wielu korzyści jakie niesie ze sobą wdrożenie systemu zarządzania usługami IT (ang. SMS). ISO wydało właśnie aktualizację dwóch standardów z serii zarządzania usługami IT, oferując nowe funkcje oraz rozwiązania. 

 

Wielu menedżerów docenia znaczenie systemów zarządzania usługami informatycznymi i dostrzega, że brak odpowiedniego podejścia szkodzi konkurencyjności ich firmy.  System zarządzania usługami IT wspomaga zarządzanie całym cyklem życia usługi, począwszy od jej planowania aż po dostawę oraz jej doskonalenie, oferując tym samym lepszą wartość nie tylko dla klientów, ale także tych, którzy świadczą usługę. SMS zapewnia także stałą widoczność, umożliwiając ciągłą poprawę efektywności i wydajności.

 

Wydana wspólnie przez ISO i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną, seria norm ISO/IEC 20000 zapewniająca kompleksowe wskazówki dotyczące niemal każdego aspektu zarządzania usługami informatycznymi doczekała się aktualizacji. Zaktualizowano dwie kluczowe części:

 

  • ISO/IEC 20000-1:2018 - Wymagania dotyczące systemu zarządzania usługami, określająca wymagania dla organizacji, które należy spełnić, aby ustanowić, wdrożyć, utrzymywać i stale ulepszać system zarządzania usługami IT.
  • ISO/IEC 20000-10:2018 - Pojęcia i słownictwo, która opisuje podstawowe pojęcia i terminologię dla całej serii ISO/IEC 20000.

 

Jan Begg, przewodnicząca podkomisji technicznej ISO, która dokonała aktualizacji standardów podkreśliła, że choć seria ta jest głównie wykorzystywana w usługach informatycznych, coraz częściej stosuje się ją również do innych usług w celu usprawnienia procesów biznesowych i podejmowania decyzji. Jej zdaniem seria ISO/IEC 20000 może przynieść korzyści każdemu, kto świadczy usługi klientom, niezależnie od tego, czy jest to cała firma, czy pojedynczy dział, nie tylko poprawiając jakość świadczonych usług, ale również zapewniając, że działania związane z zarządzaniem usługami odpowiadają potrzebom i celom biznesowym.

 

Nowe wersje uwzględniają zmiany trendów rynkowych, w tym komercjalizację usług i zarządzanie wieloma dostawcami przez wewnętrznego lub zewnętrznego integratora usług. Zawiera również nowe funkcje, takie jak wymagania dotyczące wiedzy i planowania usług, a także zaktualizowaną terminologię i definicje.

 

Zadzwoń pod numer 22 6497664 lub napisz maila na adres isoqar@isoqar.pl aby dowiedzieć się, w jaki sposób można wdrożyć i certyfikować system zarządzania usługami IT zgodny z nową wersją ISO/IEC 20000.

 

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

Polityka prywatności